נתניהו: "מחירי הסלולר צונחים ואתם חוסכים מאות שקלים בחודש"

רה"מ רוכב על גל ההצלחה בעקבות התחרות בשוק הסלולר ■ "אני בעד תחרות. אמרתי תמיד שהתחרות זה הידיד של הצרכן" ■ מניות התקשורת נחתכות בבורסה

"אני בעד תחרות. אמרתי תמיד שהתחרות זה הידיד של הצרכן. אנחנו הכנסנו כמה חברות סלולר נוספות לשוק הטלפונים הסלולריים; המחירים צונחים, בשיחת טלפון אחת אתם יכולים לשמור על מספר הטלפון שלכם ולחסוך מאות שקלים בחודש. אז נצלו את ההזדמנות".

את המסר הזה העביר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו לאזרחי ישראל בעיצומה של תחרות מחירים חריפה בענף הסלולר, עם כניסתם של מפעילי סלולר חדשים.

חדשות אחרונות בנושא המהפכה בסלולר:

סלקום, פלאפון ופרטנר יפטרו מאות עובדים

מניות הסלולר קרסו בכ-70% מ-2011 - והמנהלים גרפו הון

רווחי סלקום נחתכו ב-43% ברבעון הראשון ל-173 מיליון שקל

נתניהו התייחס לראשונה למהפכה בסלולר הבוקר בדף הפייסבוק שלו, כשכתב: "המהפכה בשוק הסלולר כבר מאפשרת לכל אחד ואחת מכם לשלם הרבה פחות ממה ששילמתם עד עכשיו. נצלו את התחרות כדי לשלם פחות".

שר התקשורת משה כחלון, מי שחתום על פתיחת שוק הסלולר לתחרות בעקבות שורה של רפורמות שהנהיג, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי בקרוב הוא יציג רפורמה חדשה שתוזיל את עלויות מכשירי הסלולר באמצעות פתיחת השוק ליבוא אישי.

"בעוד שבוע-שבועיים הולכת להיות רפורמה במכשירי הקצה - אנחנו נפתח את זה לשוק חופשי, ומכירת המכשירים לא תתרכז אצל מפעילי הסלולר. השוק יוצף בסמארטפונים כמו בחו"ל, והם לא יעלו כמו שהם עולים היום אצל החברות הגדולות", אמר כחלון. (לסיפור המלא)

בצהריים פנה ח"כ יואל חסון לשר האוצר יובל שטייניץ בבקשה לבטל תקנה ארכאית המצויה בפקודת מס הכנסה, שמחייבת כל עובד המקבל מכשיר סלולרי ממקום עבודתו לשלם מדי חודש מס העולה על כ-80 שקל עבור "הטבה" זו, מס שנוכח ירידת המחירים בענף הופך את קבלת הסלולר מהמעסיק ללא כדאית, שכן המס כיום שווה בערכו לחבילות החודשיות אותן מציעות חברות הסלולר לצרכנים.

"התקנה השערורייתית הזאת חייבת לעבור מהעולם", אמר חסון. "היום, נוכח התחרות בענף הסלולר, היא משמשת אמצעי נוסף להעשרת קופת המדינה שלא בצדק. אם שר האוצר לא יענה לפנייתי אדרוש כבר בימים הקרובים לכנס את ועדת הכלכלה לדון בעניין ואשקול לבטל את המס בחקיקת בזק".