סין מגדילה החזקותיה באג"ח ארה"ב ל-1.17 טריליון דולר

משרד האוצר האמריקני מוסר: ממשלת סין הינה עדיין המחזיקה הגדולה ביותר באג"ח ממשלתיות של ארה"ב, נכון לחודש מארס ■ החזקותיה של יפן ירדו ב-0.2%

ממשלת סין הינה עדיין המחזיקה הגדולה ביותר באג"ח ממשלתיות של ארה"ב, כאשר גם בחודש מארס הגדילה סין את החזקותיה בכ-1.3% - להיקף כולל של 1.17 טריליון דולר. נתונים אלה נמסרו ממשרד האוצר האמריקני, אמש.

באוצר האמריקני מדווחים כי ההחזקות הזרות באיגרות חוב אמריקניות הסתכמו נכון לסוף מארס בכ-5.12 טריליון דולר (לאור גידול של 17.8 מיליארד דולר בחודש זה בלבד), שיא כל הזמנים. ההחזקות של יפן, המחזיקה השנייה בגודלה של איגרות אמריקניות, דווקא ירדו ב-0.2% במארס, ל-1.08 טריליון דולר.

במהלך חודש מארס איבדו האיגרות האמריקניות מערכן, מה שהוביל לעליית תשואות האג"ח ל-10 שנים לכ-2.4% (לאחר שהתשואה הממוצעת הגיעה לשפל כל הזמנים של 1.78% במהלך 2011). בין היתר, מעריכים אנליסטים כי ה"בריחה" מהאיגרות האמריקניות נובעת מהתאוששות השווקים הגלובליים בחודשים האחרונים, אשר מעודדים יותר ויותר משקיעים לבחור באפיק המנייתי על פני האג"ח כהשקעה מועדפת.

"רמת המחירים של האיגרות הגיונית יותר", אמר לארי דייר, מנהל השקעות ב-HSBC. "כל המשקיעים מחפשים תשואה גבוהה, אבל הם גם מודאגים מרמת הריביות. כל מי ששיער שהרכישות של סין יסתיימו, מצב את עצמו בצד הלא נכון של המפה".