חשד: ייבא מרצדס לאייל גולן והתחמק ממס של 220,000 שקל

רשות המסים חוקרת בעלי חברה ליבוא אישי של רכבי יוקרה, החשוד בזיוף ובהגשת מסמכים כוזבים כדי להתחמק ממס ■ גולן עצמו אינו חשוד בפלילים

המרצדס של הזמר אייל גולן נרכשה תוך העלמת מס על-ידי היבואן שסיפק לו את הרכב, ולכן מוחזקת כעת במחסני מכס אשדוד - כך נטען בבקשה למעצרו ושחרורו בערובה של היבואן, חי נחמיאס מאשדוד, מנהל ובעלים של חברת C-CLASS MOTORS, העוסקת ביבוא ושיווק רכבי יוקרה ביבוא אישי, בחשד לזיוף והגשת מסמכים כוזבים לרשות המסים במטרה להתחמק מתשלום מס.

מכס אשדוד מנהל את החקירה נגד החשוד מזה תקופה. בשבוע בעבר הובא נחמיאס בפני קצין משטרה באשדוד, נשלח ל-5 ימי מעצר-בית וחויב בערבות בסך 100 אלף שקל.

כמצוין בבקשה למעצר, בינואר 2011 שוחרר מהמכס רכב מסוג מרצדס CL 500 במסגרת יבוא אישי, שעלותו בחו"ל עומדת על כ-90,000 אירו בקיזוז מע"מ. אולם, הוצהר והוגשו למכס מסמכים המעידים על עלות של 51,000 אירו, לצורך חישוב המסים.

אלא שבמקרה הזה יעד מכונית המרצדס היוקרתית הרבה יותר מעניין מהיבואן עצמו: בבקשה למעצר ושחרור בערבות שהגישה רשות המסים לקצין המשטרה באשדוד, באמצעות פיני אלמקייס, חוקר יס"מ בכיר, צוין כי שם יבואן הרכב הוא הזמר אייל גולן.

מהבקשה עולה כי גולן, שכר את שירותיו של החשוד, נחמיאס, שביצע עבורו את כלל פעולות היבוא הרלוונטיות, לצורך הבאת הרכב מחו"ל ושחרורו מהמכס.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת חקירתו של נחמיאס מסר גם הזמר אייל גולן גירסה לגבי רכישת רכבו ביבוא אישי, ונכון למועד זה גולן אינו חשוד במעורבות בפלילים.

מהחקירה עולה לכאורה כי נחמיאס זייף את חשבון הספק בכך ששינה את שם היצואן והספק ואת עלות הרכב, וזאת על מנת להציג מצג שווא לרשות המסים ובמטרה להתחמק מתשלום מס.

בעקבות החקירה נתפס רכבו של הזמר, והוא מוחזק כאמור כעת במחסני מכס אשדוד.