Stevie הופך את העדכונים מפייסבוק לערוץ טלוויזיה

הרעיון בסטארט-אפ החדש של יעל גבעון ובן זוגה גיל רימון הוא לייצר טלוויזיה חברתית אמיתית - ערוצי טלוויזיה שהתוכן שלהם מגיע מהפעילות בפייסבוק, בטוויטר וברשתות חברתיות אחרות

הרשתות החברתיות לא רק השתלטו על חיינו אלא גם על הרגלי צריכת המידע שלנו. אם בעבר היינו פותחים טלוויזיה ב-20:00 בערב כדי לראות "מבט" ועם הזמן עברנו לאתרי חדשות באינטרנט, היום רבים צורכים את החדשות שלהם - אישיות, חברתיות וכלליות - ישירות מהפידים בפייסבוק או בטוויטר.

יעל גבעון ובן זוגה גיל רימון כבר מכירים את זה מקרוב. אך כשצפו בשנה החולפת במהומות של האביב הערבי מבעד למסך הטלוויזיה כשברקע עדכונים מטוויטר וסרטונים מהפגנות ביו-טיוב, הם שאלו את עצמם אם לא עדיף להוריד את המתווך באמצע אם ממילא הכול מגיע מהרשתות החברתיות.

כך נולד לו באוקטובר 2011 הסטארט-אפ שלהם Stevie (מעין משחק מילים על Social TV בקיצור), שהושק אמש (ב') באופן רשמי בתחרות הסטארט-אפים החצי שנתית בכנס Disrupt של בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'. הרעיון, מסבירה גבעון, המשמשת כמנכ"לית, הוא לייצר טלוויזיה חברתית אמיתית - לא כזו שמאפשרת לראות שידור טלוויזיה רגיל עם שכבה חברתית עליו אלא ערוצי טלוויזיה שהתוכן שלהם מגיע מהפעילות בפייסבוק, בטוויטר וברשתות חברתיות אחרות.

"השירות של Stevie אוסף את כל התוכן שאתה וחברים שלך שיתפתם בפייסבוק ובטוויטר ומתחיל לנתח אותו: קליפים קומיים יופיעו תחת ערוץ הקומדיה, קליפים מוזיקליים בערוץ המוזיקה, דברים שזכו להרבה תגובות ולייקים ייכנסו ישירות לסיפורים המובילים לצד עדכוני סטטוסים וימי הולדת שמופיעים בצד המסך", מסבירה גבעון. "הטכנולוגיה מאחורי Stevie היא לדעת מה לתעדף ולנתח כל סוג תוכן לקטגוריות השונות".

לדברי גבעון, בהמשך צפויים להתווסף מקורות תוכן נוספים כמו לינקדאין, פינטרסט, אתרי וידיאו כמו Vevo ועוד. הממשק של Stevie פשוט, נוח ומעוצב למדי. המוצר עצמו אף כולל אפליקציה סלולרית (לאייפון ולאנדרואיד) שהופכת את הטלפון לשלט רחוק ששולט במסך ואף מציג מידע קצר על הסרטון הנצפה.

גבעון מסבירה כי כרגע השירות זמין רק על המחשב אבל הכיוון הוא הטלוויזיות החכמות שמחוברות לאינטרנט. יש לציין כי טלוויזיות חכמות מאפשרות כבר היום צפייה ביו-טיוב או שימוש בפייסבוק, אך גבעון מדגישה כי "כל אפליקציה נגישה בנפרד ולא כמכלול בעל הקשר חברתי שמישהו עורך אותו".

המוצר מיועד לצעירים אמריקנים כי אלה שאנשים שחיים בפייסבוק, "אבל גם דאגנו שהמוצר יוכל להציג כמה שיותר שפות, כולל עברית", אומרת גבעון. המודל העסקי של Stevie עוד רחוק מיישום, כיוון שהחברה רוצה קודם כל לצמוח. בהמשך צפויות להשתלב פרסומות במעברונים בין התוכניות, חסויות על תוכניות ופרסום וידיאו אחר.

גם גבעון וגם רימון מגיעים מרקע טכנולוגי נרחב. גבעון הייתה בעבר מנהלת שיווק של ICQ והייתה ממקימות אתר האופנה Sense of Fashion. רימון לקח חלק במיזמי טכנולוגיה שונים בתחום הטלוויזיה והתוכן, בנוסף כתב וערך לתוכניות טלוויזיה שונות בערוץ 10 וערוץ 8.

החברה גייסה עד כה 300 אלף דולר מהמשקיעים ג'ף פולבר וגיגי לוי, לצד קבוצת ההשקעות של סימי אפרתי. החברה משתתפת בחממה הטכנולוגית של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל.