רשת אושר עד הורידה מהמדפים מוצרים של יוניליוור

בסניף אושר עד נתלתה כרזה בה נכתב כי מוצרי יוניליוור הורדו מהמדפים בסניפי הרשת בשל התייקרות במחירי הקנייה הקמעונאיים של החברה

‎‎סכסוך עסקי בין רשת אושר עד לחברת יוניליוור? לרשת פייסבוק עלתה תמונה של כרזה התלויה באחד מסניפי אושר עד, בה נכתב כי מוצרי יוניליוור - הכוללים את המותגים בדין, בייגל בייגל, פינוק, קליק, פנטסטיק ומוצרי תלמה - הורדו מהמדפים בסניפי הרשת בשל התייקרות במחירי הקנייה הקמעונאיים של החברה. בדומה לחרמות שמתפתחות ברשת, הגולשים מיהרו להגיב ולתמוך בדברים.

בהנהלת אושר עד מדגישים כי לא מדובר בהחלטה שרירותית: "רשת אושר עד מחויבת לתת ללקוחותיה את המחירים הזולים ביותר, בלי טריקים ובלי שטיקים, ולאור כך חלק ממוצרי יוניליוור לא נמכרים ברשת. לכל המוצרים הללו ישנם תחליפים הנמכרים ברשת במחירים הזולים ביותר".

‏‎‎מיוניליוור נמסר בתגובה: ‏‎‎‏"יוניליוור לא העלתה כלל את מחירי מוצריה. מדובר במחלוקת עסקית בין יוניליוור לבין רשת אושר עד. אנו מזמינים את ציבור צרכנינו לרכוש את מוצרינו ברשתות אחרות".

‏סכסוכים עסקיים בין רשתות השיווק לתאגידי המזון הם לא דבר חדש, ובמקרה של מחלוקות, הרשתות אינן מהססות להוריד מוצרים מהמדף ולקדם את מוצרי המתחרים.

בדצמבר האחרון, לאחר כחודשיים, הגיע לסיומו סכסוך מתוקשר בין רשת חצי חינם לחברת אסם. הסכסוך נסוב על 3 מיליון שקל שאותם דרשה אסם מחצי חינם. במסגרת הסכסוך הורדו מהמדפים כל מוצרי אסם, למעט מטרנה וטבעול.

‏ב-2008 הורידה שופרסל מהמדפים את מוצרי נביעות, אסם, פריגת ו-ויסוצקי בשל הנחות שניתנו למתחרים - סיפור שהגיע לערכאות המשפטיות. בעבר רשת מגה הורידה באופן חד-צדדי את מוצרי נוטרילון מהמדף, לאחר מחלוקות עם טבע.