ירון ירקוני, בעל 10% מארומה ישראל, נכנס כשותף בארקפה

(עדכון) - ירקוני יחזיק מהיום ב-45% מהחברה ■ שווי העסקה מוערך בכ-25 מיליון שקל ■ קבוצת ארקפה כוללת את רשת בתי-הקפה ארקפה ורשת המסעדות ג'ויה

איש העסקים ירון ירקוני, המחזיק ב-10% מארומה ישראל, נכנס כשותף בקבוצת ארקפה, הכוללת את רשת בתי-הקפה ארקפה ורשת המסעדות ג'ויה.

ירקוני יחזיק מהיום ב-45% מהחברה. שווי העסקה מוערך בכ-25 מיליון שקל. כרגע מחזיקה משפחת שמר ב-45% הנותרים, וארקפה איטליה מחזיקה ב-10% מהחברה מיום הקמתה ועד היום.

לפי גורם המקורב לעסקה, מטרת העסקה היא להוביל לצמיחת ארקפה באמצעות פתיחת סניפים גדולים ברחבי הארץ, על הפורמט הקיים המתמקד בחוויית לקוח ובאיכות המוצרים. בנוסף, הצדדים מדברים על כך שייפתחו גם סניפים בחו"ל בצורה מוצלחת מניסיון העבר. כמו כן מצפים ברשת להרחיב את מכירת מוצרי המאפה באמצעות חנות עצמאית של ארקפה בייקרי, ולא רק במסגרת דוכנים הפועלים בקניונים ברחבי הארץ.

בעלת רשת ארקפה היא משפחת שמר. הרשת ייבאה ארצה את המותג האיטלקי ב-1995 ובלטה באסטרטגיה השונה בנוף בתי-הקפה בישראל, בין היתר באמצעות קלייה עצמית של הקפה בסניפי הרשת ומקצועיות מגישי הקפה. מוצרי ארקפה נאפים במפעל הייצור בפולג, שם גם נקלה הקפה המגיע מאיטליה.

רשת ארקפה מונה כ-30 סניפים, חלקם פועלים על-ידי זכיינים, ואת סניפי רשת המסעדות האיטלקית ג'ויה. מחזור המכירות השנתי של הרשת מוערך ב-200 מיליון שקל.

רשת המסעדות ג'ויה, שהיא כאמור חלק מקבוצת ארקפה, מונה 4 סניפים ברמת-החייל, בהרצליה, ברמת-השרון ובסינמטק בתל-אביב.

ירקוני מחזיק במניות ארומה ישראל באמצעות חברת ארומה ירקוני אחזקות. יתר הבעלים כוללים את משפחת שפע.

רשת ארומה ישראל נוסדה ב-1994 בירושלים, והיא מונה יותר מ-100 סניפים ברחבי הארץ, לא כולל אלה הפועלים בתל-אביב על-ידי רשת ארומה תל-אביב.

ארומה מחזיקה בנתח של 20% מכלל בתי-הקפה ברחבי הארץ. רוב הסניפים פועלים בזכיינות. לפני ההערכות, מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על 530 מיליון שקל.

שוק בתי-הקפה בישראל מגלגל 3.5 מיליארד שקל בשנה, וב-4 השנים האחרונות הוא צמח ב-35%.