המחלוקת על מרווח השיווק בדלק - על חצי אגורה

ועדת המחירים, אשר מורכבת מנציגי האוצר ומשרד האנרגיה, מתקשה להגיע להחלטה בשל מחלוקת בין נציגי המשרדים - הפער בין עמדות הצדדים עומד על חצי אגורה עד שתי אגורות

ועדת המחירים מתכנסת בשעה זו לדיון מכריע בנושא מרווח השיווק של חברות הדלק. הוועדה, אשר מורכבת מנציגי האוצר ומשרד האנרגיה, מתקשה להגיע להחלטה בשל מחלוקת בין נציגי המשרדים. נציגי האוצר מתנגדים להעלאה אותה מציעים במשרד האנרגיה, ועל-פי מקורות שונים מגיע הפער בין עמדות הצדדים עומד על חצי אגורה עד שתי אגורות.

כאמור, ‎‎ירידת מחירי הבנזין הצפויה מחר תקוזז בחלקה בשל העלאת מרווח השיווק לחברות הדלק. מחירי הבנזין לחודש יוני צפויים לרדת מחר בחצות בכ-32 אגורות לליטר בשל ירידה של כ-15% במחיר הנפט. ואולם ועדת המחירים המפקחת על מחיר הבנזין צפויה לקבל חלקית את דרישת חברות הדלק ולהקטין את הורדת מרווח השיווק שהן מקבלות על מכירת הדלקים. גובה ההעלאה טרם נקבע סופית אך לפי ההערכות היום הוא לא יעלה על 5 אגורות לליטר, כך שמחיר הבנזין יוזל בפחות מ-30 אגורות.

‏בספטמבר האחרון המליצה הוועדה לשרי האנרגיה והאוצר להפחית את המרווח ב-19 אגורות לליטר, ל-52 אגורות. חברות הדלק עתרו בתגובה לבג"ץ שהורה למדינה לבחון מחדש את ההחלטה על סמך נתונים מעודכנים שחברות הדלק לא סיפקו קודם לכן. קיזוז נוסף לירידת מחירי הבנזין צפוי להגיע מכיוון הבלו המוטל עליו. מדובר בהפחתה של 10 אגורות שעליה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת למנוע ממחיר הבנזין לחצות את קו ה-8 שקלים לליטר. תוקף הצו המפחית את הבלו יפוג ב-1 ביולי.