הבורסה סגרה בירידות חדות: כיל צנחה 4%, טאואר 5.5%

המחזור הסתכם בכ-832 מיליון שקל ■ וול סטריט רשמה ביום ו' את יום המסחר הגרוע ביותר השנה ■ הוט ופרטנר סגרו בעליות, פועלים נותרה ללא שינוי ■ הזדמנות ישראלית: 6.7 TCF גז בפלאג'יק ■ גבעות צנחה לאחר דוח המשאבים

המסחר בבורסה נסגר היום (א') בירידות חדות, לאחר שמן הפתיחה נרשמו ירידות שערים בולטות על רקע נתוני התעסוקה ושיעור האבטלה המאכזבים שפורסמו בסוף השבוע בארצות הברית וברחבי אירופה וגוש האירו שהובילו את וול סטריט לרשום ביום שישי את יום המסחר הגרוע ביותר מאז תחילת השנה. דירוג האשראי של איטליה ויוון הורד במהלך סוף השבוע על ידי שתי סוכנות דירוג אשראי שונות. המחזור הסתכם בכ-832 מיליון שקל.

האם הירידות הנוכחיות בשוק המניות מהוות הזדמנות להיכנס לשוק או שמא מדובר בעוד מדרגה בדרך למטה? על רקע הנפילות בשוקי העולם בסוף השבוע האחרון וירידות השערים הבולטות היום בבורסה הישראלית, שוחח "גלובס" עם כמה אנשי שוק בולטים. התשובות, כמצופה, אינן חד משמעיות. מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון זיו פניני מציין בשיחה כי "החל מיום חמישי ראינו עלייה במפלס הפחד בבורסה, כאשר סטיית התקן עלתה מעל 22%. ראינו קוני פוטים קטנים מחוץ לכסף במטרה לגדר את תיקי ההשקעה. יש לזכור גם שחוסר הסחירות עדיין מהווה כר נוח להמשך התנודתיות במדדים".

ביום חמישי ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בעליות שערים, כשמדד תל אביב 25 רושם עלייה של 1.5% לרמה של 1065.02 נקודות. גם מדד תל אביב 100 עלה ביום חמישי ב-1.46% לרמה של 981.28 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל ממליץ להסתכל על החוזים העתידיים בוול סטריט על מנת לקבל אינדקציה לגבי המגמה שתתפתח בעולם.

נעבור לזירה הבינלאומית, שם ארה"ב תחילה, לאחר שפורסמו נתונים מאכזבים מבחינת שוק התעסוקה ושיעור האבטלה במדינה. רק 69 אלף משרות חדשות נוצרו במשק האמריקאי במהלך חודש מאי, הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על קרוב ל-160 אלף משרות. בתוך כך עלה שיעור האבטלה במאי ל-8.2%, מה שמגביר את הלחץ על ה'פד' לצאת בתוכנית רכישות אג"ח נוספת בכדי לאושש את הצמיחה.

זאת ועוד, וול סטריט רשמה ביום ו' האחרון את יום המסחר הגרוע ביותר מאז תחילת השנה כולה, כשמדד הדאו ג'ונס מוחק את העליות שנרשמו מתחילת 2012. הדאו ג'ונס סגר את חודש מאי עם תשואה שלילית של כ-6.2%, כאשר חודש מאי שוב הוכיח את עצמו כחודש גרוע בשווקים.

גם באירופה המצב לא מעודד, שם דיווח כי שיעור האבטלה בגוש האירו ממשיך להימצא בשיא של 11% באפריל, כאשר כ-110 אלף איש הצטרפו למעגל האבטלה. 17.4 מיליון איש מובטלים באירופה בסך-הכל, כשספרד מובילה עם שיעור אבטלה של 24.3% (עלייה לעומת 24.1% בחודש במארס), כשמבין הצעירים הספרדים כמעט כל אדם שני מובטל.

גם החדשות בדבר הורדות דירוג ליוון ואיטליה במהלך השבוע - מצד סוכנויות הדירוג מודי'ס ואגאן-ג'ונס בהתאמה, תרמו לסנטימנט השלילי.

בן דב בדרך לאבד השליטה בפרטנר

תשומת לב מיוחדת ריכשו היום מניות פרטנר וסקיילקס של אילן בן דב, לאור ההתקדמות במגעים שנרשמים בין בן דב לחברת האצ'יסון הסינית לפיה תקבל החברה 60% ממניות סקיילקס בתמורה למחיקת חוב של 300 מיליון דולר של בן דב לחברה הסינית. משמעות הדבר שבן דב עשוי לאבד את השליטה בפרטנר. (לסיפור המלא)

סלקום בלטה בירידה חדה וגם כיל צנחה לאחר ירידות חדות בסקטור הדשנים בוול סטריט ביום שישי.

הזדמנות ישראלית דיווחה הבוקר על דוח המשאבים הפרוספקטיביים ברשיונות פלאג'יק, אשר לפיו הערכה מיטבית מכיל פוטנציאל ל-6.7 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבע ו-1.4 מיליארד חביות נפט.

עוד נזכיר כי סאני של בן דב פרסמה בלילה שבין חמישי לשישי את דוחותיה לרבעון הראשון של 2012, בדקה ה-91. הדוחות קשים: הרווחים נחתכו, החברה סובלת מגירעון בהון העצמי והנפילה בשווי מניית פרטנר (ההחזקה העיקרית של סאני) הביאה את רואי החשבון של סאני להצמיד לחברה הערת "עסק חי". המשמעות: חשש מחדלות פירעון של החברה בשנה הקרובה.

אייסקיור ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא נכנסת לשוק הגידולים הסרטניים בשד, בעוד הליך השמדת גידולים סרטניים בשד בוצע בהצלחה ביפן באמצעות IceSence3 של החברה.

ענקית התרופות טבע הודיעה ביום שישי כי ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר דירקטוריון החברה, רכש מיליון מניות של טבע ביום רביעי השבוע, במחירים שנעו בין 37.82 דולר ל-39.57 דולר. יום רביעי היה היום הראשון בו נסחרה טבע בבורסת ניו יורק (NYSE) ולא בנאסד"ק.

בהמשך למימוש הנכסים, כחלק מהנסיון לשפר את מצבה הכלכלי של אי.די.בי , מוכר בעל השליטה נוחי דנקנר את מקסימה הנמצאת תחת דסק"ש בכ-155 מיליון שקל.

חברת אלקטרה נדל"ן במוקד לאחר שדיווחה כי תאגיד זר המוחזק על ידה חתם על הסכם למכירת בניין משרדים בעיר טורונטו, קנדה, תמורת 289.2 מיליון שקל (כ-76.5 מיליון דולר קנדי). התאגיד הזר מחזיק ב-55% מהזכויות בנכס הנמכר, כך שחלקה של אלקטרה נדל"ן בתמורה האמורה יסתכם בכ-159 מיליון שקל.

גבעות רשמה ירידה חדה לאחר שפרסמה דוחות ודוח משאבים מעודכן ביום חמישי.

ביום חמישי פרסמו הבנקים הגדולים במדינה את דוחותיהם לרבעון הראשון של 2012. בנק הפועלים רשם ירידה ברווח הנקי ל-659 מיליון שקל או 50 אגורות למניה לעומת 891 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011 או 67 אגורות. בנק לאומי סיים את הרבעון בו עדיין היה מנוהל על ידי המנכ"ל הקודם גליה מאור, עם רווח של 431 מיליון שקל (29 אגורות למניה).

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]