שר הכלכלה של ספרד: "אנחנו במצב מאד, מאד, מאד קשה"

בכירים בממשלת ספרד יוצאים בימים האחרונים במסע התבטאויות מדאיגות בדבר הכלכלה המקומית ■ תשואות האג"ח הספרדיות עלו בשבוע החולף לרמות מדאיגות של כ-6.7%

בכירים בממשלת ספרד יוצאים בימים האחרונים במסע התבטאויות מדאיגות בדבר מצב הכלכלה המקומית במדינה, לאחר עליית תשואות האג"ח הממשלתיות של המדינה ל-10 שנים לרמות מדאיגות של 6.7% בשבוע החולף.

העלייה בתשואות האג"ח הואצה לאחר ה-24 במאי, אז אותת ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי כי ייתכן וממשלתו תתקשה לשרת את חובותיה - והתקרבו בשבוע החולף לרף ה-7%, רף אשר אילץ מדינות באירופה דוגמת יוון, פורטוגל ואירלנד לבקש חבילות סיוע חיצוני בכדי לשרוד ולפרוס את חובותיהן.

שר הכלכלה הספרדי, לואיס דה גוינדוס, אמר אמש כי בכל הקשור על הסוגייה הספרדית - עתידו של גוש האירו מונח על הכף. ברקע, כ-81 מיליארד אירו (81 מיליארד דולר) עזבו את השווקים בספרד בחודש מארס. "אני לא יודע אם אנו על סף קריסה, אבל אנחנו במצב מאד, מאד, מאד קשה", אמר דה גוינדוס.

ספרד, הסובלת מאבטלה של 24.3% ויחס חוב-תוצר מטריד, קיבלה הארכה מהנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי בכשנה נוספת - להגיע ליעד גירעון של כ-3% תוצר (עד שנת 2014, לעומת 2013 ביעד קודם). בתוך כך, דחו בקרן המטבע הבינלאומית דיווחים כי הקרן דנה באפשרות להעניק סיוע כספי חיצוני לממשלה הספרדית.