ד"ר נמרוד נוביק: קיים סיכוי לחידוש הזרמת הגז ממצרים

מקורבים לקבוצת מרחב על זיכוי מובארק מאישום בגין שחיתות לכאורה בעסקת הגז עם ישראל: "הוכח שמקור ההאשמות בדמיון מזרח תיכוני"

סיכוי לחידוש הזרמת הגז ממצרים בעקבות פסיקת בית המשפט המצרי, כך מעריך היום (א') סגן נשיא מרחב לשעבר, ד"ר נמרוד נוביק.

ביהמ"ש בקהיר גזר אתמול על נשיא מצרים המודח חוסני מובארק מאסר עולם בגין ירי על מפגינים, אך זיכה את מובארק מאישומי שחיתות בגין מעורבותו בהסכמי הגז שנחתמו עם חברת EMG. על פי פרסומים זיכה ביהמ"ש גם את בניו של מובארק וכן את איש העסקים חוסיין סאלם מאישומים דומים בפרשת הסכמי הגז.

מקורבים לקבוצת מרחב, השותפה ב-EMG, אמרו בעקבות פסק הדין כי "הוכח שמקור ההאשמות בדמיון מזרח תיכוני, וכעת ברור שהעסקה שירתה את האינטרס המצרי והישראלי כאחד".

בראיונות לכלי תקשורת הבוקר העריך נוביק כי החלטת ביהמ"ש יוצרת הזדמנות לשלטונות מצרים לחדש את הזרמת הגז לישראל אם כי לא באופן מלא. לדבריו, מצרים יכולה להחליט כי החברות המצריות שביטלו את הסכמי הגז עם EMG לפני כחודש חרגו מסמכותן ולפנות לממשלת ישראל ול-EMG בבקשה לגלות הבנה להזרמה לא מלאה לפרק זמן מוגבל, תוך גיבוש ההתאמות הנובעות מכך בהסכמים.

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר אמר אתמול בתגובה על החלטת ביהמ"ש המצרי: "אני חש צער אישי עמוק על החלטת בית הדין המצרי. מובארק הוא פטריוט מצרי שהנהיג את עמו במשך 30 שנה ודאג לאומה המצרית, למעמדה המדיני ולכלכלתה. תרומתו ליציבות במזרח התיכון ב-30 השנים האחרונות הייתה משמעותית ולא נבעה רק מתפקידו, אלא בעיקר מחוכמתו, מאישיותו ומהבנתו את המזרח התיכון. מי שמכיר את מובארק יודע כי המזרח התיכון לאחר שלטונו אינו אותו מזרח תיכון, ולצערי השינוי הוא לא לטובה.

"הייתי מצפה למידת החמלה והרחמים מבית הדין לאיש שהקדיש את כל חייו לביטחונה של האומה המצרית, לכלכלתה ולהתפתחותה".