קאן זה כאן

הלקח מהפסטיבל: מקום הקריאייטיב בעשייה הפרסומית חשוב יותר מהכול

ערב שבת, בחוף ליד מלון מרטינז, דיוויד סיבל, המנכ"ל העולמי של Y&R, עומד בחליפה מדוגמת וכיפה על הראש בכניסה למסעדה ומקבל את האורחים. בפנים כולם מסתובבים עם כיפות ומעמיסים קוסקוס על הצלחות, בצד מחכים מטעמי פטיסרי (כשרים!). שעה קלה אחר-כך ירימו כוס יין לקידוש ויקבלו את השבת. מישהו אמר קאן? מרגיש יותר כמו כאן. סיבל, יהודי בעל אזרחות ישראלית, נותן כבוד לארץ הקודש כאן במרכז השבוע הכי חשוב בענף הפרסום הבינלאומי.

זה היה רגע שייצג את כל השבוע הזה של פסטיבל הפרסום בקאן. האירוע של Y&R היה רק אחד, היו עוד הרבה כאלה. במהלכם צפיתי במנהלי קריאייטיב ישראלים מכל המשרדים מחליפים חוויות עם קולגות מכל העולם ונראים מחוברים לתעשייה הבינלאומית יותר מתמיד. עד כה משרדי פרסום מישראל זכו בכ-35 "אריות", מתוכם, רק השנה, נוספו 5 "אריות" מרשימים לבאומן ועוד כמה ברונזות מצוחצים. עם כל זה, היתה תחושה שאנחנו כאן בקאן יותר מתמיד.

אז מה היה לנו? ביל קלינטון קרא לקהל הפרסומאים לחשוב כיצד אפשר להעביר מסרים לעולם בצורה שבאמת תשנה את המציאות ועשה חשק לעלות על איזה מטוס לאפריקה ולהאכיל כמה ילדים רעבים. מוריס לוי, עם טונות של שארם, עשה סטנד-אפ לא מתוכנן על הבמה וגרם לקהל להתגלגל מצחוק. דבי הארי, אייקון שירה וסטייל נכנסה לבמה עם תרבוש, הורידה חולצה (היתה עוד אחת מתחת אז אפשר להירגע), ושרה את אחד השירים הכי יפים שלה בסגנון אקוסטי.

סלינה גומז, החברה של ביבר, דיברה על איך היא מתחזקת את קהל המעריצים העצום שלה עם אפילקציות חדשניות ופעילויות מתוחכמות ברשתות החברתיות. סר ג'ון האגארתי הבוס הגדול של BBH, סיפר כמה היה מתסכל לראות את הקמפיין של אולד ספייס וכמה הוא מברך על קמפיינים כאלה שמניעים אותו ואת כל הפרסומאים בעולם לומר "איך זה לא שלי??!!".

היה עוד אוסף של פאנלים עם תובנות מעניינות על הבדלים קטנים בטרמינולוגיה היומיומית, כמו מה ההבדל בין מה הלקוח רוצה למה הלקוח צריך, איך מדברים עם הצרכן ולא מדברים אליו.

בטקס הנעילה הכריזו על המנצחים: WPP מביסים את אומניקום ופובליסיס בקטגורית חברת האחזקות של השנה, OGILVY AND MATHER זוכים בפרס סוכנות רשת השנה ו-WEIDEN & KENNEDY נבחרו לסוכנות העצמאית הטובה ביותר.

אם יש משהו שעלה מכל הפסטיבל, זה עד כמה בזמנים שבהם תותחי המדיה הגדולים מאבדים מכוחם, מקום הקריאייטיב בעשייה הפרסומית נהיה חשוב יותר מהכול - מהפוליטיקות, האגואים, הכספים ושאר ירקות.

הכותבת היא בעלת סוכנות להשמת טאלנטים בעולם הפרסום.