עו"ד ישראל פרי לבג"ץ: הפלילו אותי ממניעים כספיים

פרי, שהורשע בגניבה מלקוחותיו בפרשת הפנסיה הגרמנית ומרצה 10 שנות מאסר, דורש לפתוח בחקירה פלילית נגד עו"ד שריג דמארי ששימש כתובע במשפט נגדו

עו"ד ישראל פרי, שהורשע בגניבת כספי לקוחותיו בהיקף מאות מיליוני שקלים בפרשת הפנסיה הגרמנית ומרצה 10 שנות מאסר, אינו חדל ממאבקו המשפטי: אתמול (ג') עתר פרי לבג"ץ בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד עו"ד שריג דמארי, שניהל בתקופת עבודתו בפרקליטות כתובע את המשפט נגד פרי, בטענה כי זה פעל להפליל אותו ממניעים כספיים.

העתירה הוגשה נגד היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, פרקליט המדינה משה לדור ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, לאחר שוינשטיין ולדור דחו את בקשת פרקליטיו של פרי להורות על חקירה פלילית נגד דמארי. דמארי עצמו איננו מופיע כמשיב לעתירה.

לפני כחודשיים שוחרר פרי מהכלא מסיבות רפואיות, באופן זמני למשך 3 חודשים, וזאת בהסכמת הפרקליטות. עם זאת, הפרקליטות הודיעה בדיון שהתקיים בוועדת השחרורים כי אין בהסכמתה לשחרור הזמני כל קשר להרשעתו ולאשמתו של פרי, העומדת בעינה.

פרי ריצה בכלא רימונים שבשרון יותר מ-3 שנות מאסר. לטענת מקורביו, במהלך המאסר חלה הרעה משמעותית במצבו הרפואי, וזו התגלתה באיחור.

פרי (70) הורשע בפרשת הפנסיה הגרמנית בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות ביטוח בהיקף של 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות. בשנת 2007 גזר עליו בית המשפט המחוזי בתל-אביב עונש של 12 שנות מאסר, ובית המשפט העליון דחה את ערעורו אך קיצר את עונשו ל-10 שנות מאסר. בקשתו למשפט חוזר נדחתה, ולבקשתו קוים דיון נוסף בהרכב מורחב של 7 שופטים בסעיף הגניבה, אך בתום ההליך נקבע כי הרשעתו בעבירה זו תישאר גם היא על כנה. (בג"ץ 4994/12).

"טענות הזויות"

עו"ד שריג דמארי מסר בתגובה: "טענותיו ההזויות של העבריין המורשע ישראל פרי הועלו בעבר מספר פעמים ונדחו הן על-ידי הרשויות והן על-ידי בתי המשפט, לרבות בית המשפט העליון, תוך שנקבע כי התנהלות החקירה הסבוכה התבצעה בהגינות וללא דופי, בעוד שהעבריין פרי שיקר, פעל לשבש את החקירה ונתפס בעת ניסיונו להימלט מישראל ולהתחמק מעונש המאסר הממושך שהוטל עליו.

"מדובר בנסיון נפסד נוסף מצדו של העבריין להמשיך במסע ההכפשות השקרי נגדי ונגד אחרים, כמי שפעלו מתוקף תפקידם בנאמנות, ביושר ובמקצועיות, במסגרת ניהול החקירה הפלילית והמשפט נגדו.

"אני מצר על האופן הפסול בו מנצל ישראל פרי את הפרוצדורה הקבועה בחוק - במטרה להתנגח ולהכפיש את מי שייצג את המדינה נגדו במקצועיות וביושר, תוך שימוש במשאביו הכספיים הבלתי מוגבלים, שהגיעו לידיו מאלפי קורבנותיו, כדי לקדם את טענותיו השקריות ותוך שהוא אינו נמנע מלהשתמש, באופן מטעה ושגוי, גם במידע שהושג באופן בלתי חוקי.

"חבל שבמקום להביע חרטה על מעשיו, בוחר העבריין פרי להמשיך את מסע הדה-לגיטימציה שהוא מנהל נגדי. חבל עוד יותר שהוא בוחר לנצל את הזמן הקצוב שהוענק לו מחוץ לכלא כדי להמשיך ולקדם מסע פסול זה, במקום להתמקד בקידום מצבו הרפואי, שלשמו שוחרר".