סופית: גילה אדרעי הודחה מתפקיד יו"ר ועד הרכבת

(עדכון) - ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות החליט להדיח סופית את אדרעי ו-3 חברי ועד נוספים, והם לא יוכלו לכהן עוד ■ הוועדה: "התנהגותם מסכנת את עובדי הרכבת"

ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות החליט להדיח סופית את יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי ו-3 חברי ועד נוספים, והם לא יוכלו לכהן עוד כחברי ועד. לדברי הוועדה: "התנהגותם מסכנת את עובדי הרכבת".

בתוך כך, ועד עובדי רכבת ישראל עתר היום (א') בשעות הבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בבקשה לבטל לאלתר את הדחתם של אדרעי ו-3 חברי הוועד הנוספים אשר הודחו על-ידי הסתדרות העובדים ביום רביעי האחרון. בית הדין קבע דיון בעתירה ליום ג' בשעה 11:30. קשה להאמין כי בית הדין יהפוך את ההחלטה של ההסתדרות בעקבות העתירה של אדרעי, ולראייה הוא לא נתן צו עיכוב זמני עד לדיון ביום ג'.

את אדרעי מייצגת אותה עו"ד סיגל פעיל ממשרדו של אריאל שמר, שמהווה אופוזיציה להסתדרות בתיקים רבים. פעיל ייצגה את עובדי חיפה כימיקלים צפון שעזבו את ההסתדרות לטובת כוח לעובדים - מהלך שמובילים כעת גם בוועד של הרכבת.

עד היום מרבית הדיונים המשפטיים התנהלו בבית הדין האזורי בתל-אביב, אלא שלוועד זה לא אידיאלי בלשון המעטה: נשיאת בית הדין בתל-אביב, אפרת לקסר, כינתה את הוועד "אלים ומופקר", ואילו אדרעי אמרה לאחרונה ללקסר: "אין לך ביצים לקבל החלטות".

אדרעי, נזכיר, הודחה ביום רביעי האחרון מתפקידה על-ידי יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים, אבי ניסנקורן, יחד עם 3 חברי ועד ארצי נוספים.

לטענת ההסתדרות, אדרעי הודחה כיוון שסירבה להגיע לפגישות המשא-ומתן עם הנהלת הרכבת על יישום ההסכם שנחתם לאחרונה, אף שבית הדין לעבודה הורה על קיום המשא-ומתן. עוד לפי ההערכות, ההדחה נעשתה באישורו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

ועד עובדי הרכבת מסר בתגובה: "החלטת ההסתדרות על הדחת חברי הוועד ויו"ר הוועד לא הפתיעה אותנו. לצערנו, ההסתדרות בחרה לקיים הליך פסול ולא חוקי. ועדת המשמעת שהתכנסה היום לא באמת דנה לגופן של טענות, והיא התכנסה כדי להכשיר את השרץ. בית הדין בחיפה ידון בעניין ביום ג', ואנו תקווה כי אז יובהרו הדברים, ותבוטל ההדחה".