תעשיית הרכב: חוזי הביטוח של פיז'ו זינקו ומאותתים על קריסה

ב"בלומברג" מדווחים כי עלויות הביטוח על האג"ח של יצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה, זינקו לשיא כל הזמנים והמסחר בהן משקף סבירות של כ-51% שהחברה תיכנס למצב של חדלות פרעון

משבר החוב האירופי נותן אותותיו גם בתעשיות הרכב ומכה בהם ללא רחם. ב"בלומברג" מדווחים כי עלויות הביטוח על האג"ח של יצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה, פג'ו-סיטרואן זינקו לשיא כל הזמנים והמסחר בהן משקף סבירות של כ-51% שהחברה תיכנס למצב של חדלות פרעון. ברקע לדיווח זה, החברה הודיעה כי בכוונתה לקצץ אלפי משרות והממשלה הצרפתית הודיעה כי היא שוקלת לסייע לחברה.

כאמור, חוזי הביטוח על האג"ח (CDS) של החברה הצרפתית זינקו אמש ב-50 נקודות-בסיס לשיא כל הזמנים של 800 נקודות. לפי הנתונים של "בלומברג", מחירם של חוזי הביטוח הכפילו את עצמן מאז חודש מארס וכעת המסחר בהן מגלם הסתברות של כ-51% שיצרנית המכוניות תיכנס למצב של חדלות פרעון בתוך 5 שנים.

ברקע לנתוניים אלו, החברה הודיעה כי בכוונתה לסגור את המפעלים שלה בצרפת ולפטר כ-14,000 עובדים, כדי להתמודד עם המשבר שאליו הוא נקלע, במסגרתו הוא מפסיד כ-200 מיליון אירו בכל חודש, כך לפי הערכות. בשל נתונים אלו, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה כי שמה ברשימת מעקב את החוב של החברה, שכבר כיום מדורג ברמת זבל -BA1.

בתוך כך, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, אמר לפני כחודש כי בכוונת הממשלה לסייע לפיז'ו להיחלץ למשבר הכלכלי שאליו היא נקלעה ולאפשר לה לקצץ את יכולת הייצור שלה ולחתוך את הפסדיה, במסגרת תוכנית הבראה שהיא מתכננת. בנוסף, הממשלה תפרסם בסוף החודש דוח מקיף שנועד להבריא את תעשיית הרכב הצרפתית כולה ולעודד את מכירותיה.

לפני כשבוע פיז'ו הודיעה כי חטיבת המנועים שלה צפוייה לרשום הפסדים של כ-700 מיליון אירו, בחצי הראשון של השנה, לעומת רווח של 405 מיליון אירו שרשמה החברה בתקופה המקבילה אשתקד.