גולדמן זאקס: ה'פד' ישיק תוכנית QE3 'לייט' רק בספטמבר

אנליסטים בבנק צופים גם כי הסבירות למהלך גדול בתחום המדיניות המוניטארית או הפיסקאלית צפוי להיות רק לאחר הבחירות ■ בעדות שהעניק בקונגרס, יו"ר ה'פד' סיפק רמזים אנמים למדי לגבי האפשרות יבצע הקלות נוספות

הפדרל ריזרב ימשיך במדיניות ההקלות המוניטאריות רק בשלהי אוגוסט או בתחילת ספטמבר, אז קובעי המדיניות צפויים לערוך כנס גדול בנוגע למצב הכלכלה האמריקנית. כך לפי הערכה של בנק ההשקעות גולדמן זאקס. אנליסטים בבנק צופים גם כי הסבירות למהלך גדול בתחום המדיניות המוניטארית או הפיסקאלית צפוי להיות רק לאחר הבחירות.

כאמור, בעדות שהעניק בקונגרס, יו"ר ה'פד' בן ברננקי סיפק רמזים אנמים למדי לגבי האפשרות כי יכריז על תוכנית רכישות אג"ח נוספות (QE3), אך חזר ואמר כי ה'פד' מוכן לנקוט בפעולות נוספות כדי לקדם התאוששות מהירה יותר של הכלכלה האמריקנית, אולם רק במקרה שתחול הדרדרות נוספת בכלכלה האמריקנית. (לסיפור המלא)

"אומנם אנו חושבים כי קיימת סבירות גבוהה למהלך של תוכנית רכישות אג"ח באוגוסט או תחילת ספטמבר, מהלך כלכלי גדול יבוצע, ככל הנראה, רק לאחר הבחירות בתחילת 2013, זאת חרף ההאטה המתמשכת", כך טוען אנדרו טילטון, כלכלן בגולדמן זאקס.

טילטון, שניתח את דבריו של ברננקי בקונגרס, טוען כי העובדה שהוא מיאן לספק רמזים נהורים יותר לגבי האפשרות של "הדפסת כספים", מעידה על כך שגם במקרה שבאוגוסט הוא יכריז על פעולות מוניטאריות חדשות, הן יהיו בהיקף מצומצם.