אופיס דיפו סגרה רבעון שני בהפסדים; 10 סניפים הפסדיים

מנכ"ל אופיס דיפו, צחי פישביין, ל"גלובס": "לאורך כל השנים, הרבעון השני הוא הרבעון החלש בשנה" ■ בכוונת הרשת לסגור 20% מהסניפים

הצרות לא מפסיקות לנחות על אופיס דיפו של קבוצת המשביר לצרכן: ל"גלובס" נודע כי הרשת סיימה גם את הרבעון השני השנה בהפסדים.

"לאורך כל השנים, הרבעון השני הוא הרבעון החלש בשנה. אנחנו נכנסים לרבעון השלישי, שהוא חזק יותר. מהרגע שנכנסתי לתפקיד, ב-15 במארס 2012, קצב המכירות לעומת השנה הקודמת השתפר", מאשר ל"גלובס" מנכ"ל אופיס דיפו, צחי פישביין.

- ציפית להפסיד גם ברבעון השני?

"בוודאי. רוח הקודש לבדה לא יכולה לשנות את הדברים".

לפי שעה, מאמצי הרשת בישראל להכניס חזרה לשותפות את אופיס דיפו העולמית ולהפחית את התגמולים המגיעים לה טרם נשאו פרי. פישביין מסרב להתייחס לכך עד שייחתם הסכם מול החברה העולמית.

עוד מתברר כי נכון להיום יש לרשת לפחות 10 סניפים הפסדיים. הסניפים ההפסדיים הם סניפים במרכז העיר ירושלים - האחד במבנה סניף המשביר לצרכן הישן ברחוב קינג גורג', והשני פועל ממבנה סניף המשביר לצרכן החדש בעיר. בכוונת הרשת לסגור בקרוב את שניהם.

לרשת סניפים הפסדיים נוספים בקריית-אתא, עכו, נתיבות, קריית-גת, טבריה ובפאוור סנטר בחדרה. מרביתם, צפויים להיסגר. בטבריה צמצמה הרשת את שטח הסניף בכמחצית, מסניף של 800 מ"ר לסניף של כ-400 מ"ר, ולפיכך הסניף לא ייסגר. כך או כך, גם סגירה של 20% מסניפי הרשת היא דרמטית.

הרשת פועלת כיום להקטנת רצפת המכירה בסניפים נוספים. "אני מנהל עם כולם משא-ומתן להוריד שכר דירה, ולמי שלא ייענה לבקשה, נסגור את הסניפים", מגיב פישביין.

- למעט 10 סניפים הפסדיים, כל היתר רווחיים?

"הם לא הפסדיים".

- יש תקומה לאופיס דיפו?

"ללא ספק".

כפי שפורסם באחרונה, מצבה של הרשת בישראל התדרדר בשנים האחרונות. אחרי הפסדים של 31 מיליון שקל בשנת 2011, גם המחצית הראשונה של 2012 נחתם במאזן שלילי. מאז השלמת רכישת הרשת על-ידי המשביר בדצמבר 2010, היא צברה הפסדים של יותר מ-36 מיליון שקל.