סיטי חותך את ההמלצות למניות דיסקונט ולאומי

מניית דיסקונט זולה יותר ממה שהייתה במפולת 2008, אך האנליסט מייקל קלר חושש מהאטה חריפה במשק וממליץ להיזהר ■ ממליץ לקנות רק את מניית בנק הפועלים ■ צפו בגרפים: כך נפלו מניות הבנקים השנה

מייקל קלר, אנליסט הבנקים של סיטי, חותך היום (ג') את ההמלצות למניות לאומי ודיסקונט בישראל, ולמעשה נותר עם המלצת "קנייה" אך ורק על מניית בנק הפועלים . קלר מזהיר מהאטה חריפה במשק הישראלי שתשפיע לרעה על הבנקים בשנתיים הקרובות.

"התחזיות לבנקים בישראל למחצית השנייה של השנה ולשנת 2013 הורעו בשל ההיחלשות בכלכלה המקומית", כותב קלר. "ההכנסות ממסים נופלות. מכירות המזון ברשתות השיווק ומכירות כלי הרכב בירידה. שוק הנדל"ן בהאטה. מדד המחירים לצרכן לחודש יוני ירד ב-0.3%. הכל מצביע על האטה בביקושים הפנימיים. היצוא ימשיך להיות תחת לחץ בשל המשבר באירופה. המחזורים באשראי ובעמלות יואטו וההפרשות לחובות מסופקים יעלו".

קלר מוריד את תחזיות הרווח לבנקים בישראל לשנים 2012-2013 ומוריד את ההמלצה למניות לאומי ודיסקונט ל"נייטרלי" מ"קנייה". הוא ממליץ כאמור לקנות את מניית הפועלים ומסביר זאת בשל "עליונות הבנק בשל התשואה להון שלו (הייתה גבוהה ב-5 נקודות האחוז מזו של לאומי ב-2011)".

מניות הבנקים ירדו בחדות בשנה האחרונה ונסחרות במכפילי הון נמוכים מבחינה היסטורית, מה שגרם לחלק מהמשקיעים והאנליסטים להאמין כי מדובר בהזדמנות קנייה. עם זאת, קלר סבור כי המכפילים הנמוכים משקפים תסריט של האטה מהותית במשק, תסריט שיתממש. כך, למשל, מניית דיסקונט נסחרת במכפיל 0.36 על ההון - מכפיל נמוך יותר מזה שהיה במשבר הגדול ב-2008 לאחר קריסת ליהמן ברדרס (שעמד על 0.4).

מחירי היעד שמציב קלר למניות הבנקים הינם 4 שקלים למניית דיסקונט (לעומת 7 ש' בתחזית הקודמת), 9 שקלים ללאומי (לעומת 18.1 בתחזית הקודמת) ו-15.6 ש' למניית הפועלים (לעומת 19 ש' בתחזית הקודמת).