עד המדינה בהולילנד: צ'רני שיחד ב-2004 ב-1.6 מיליון שקל

ש"ד, עד המדינה במשפט הולילנד, שיגר בימים האחרונים מכתב לחוקרי המשטרה, ובו הסביר פערים שהתגלו בין גירסתו לבין גירסת היזם הלל צ'רני

עד המדינה במשפט הולילנד, ש"ד, שיגר בימים האחרונים מכתב לחוקרי המשטרה, ובו הסביר פערים שהתגלו בין גירסתו שלו לבין גירסתו של היזם הלל צ'רני, ביחס להיקף הכספים שצ'רני העביר לש"ד לאורך השנים. מכתבו של ש"ד הגיע לידי "גלובס" ונחשף כאן לראשונה.

ממכתבו של עד המדינה עולה כי הפערים בין גובה הסכום שצ'רני שילם לו לטענתו בשנת 2004, לבין גירסתו של צ'רני בעניין זה, מסתכמים ב-1.6 מיליון שקל - ששימשו לטענת ש"ד לצורך תשלומי שוחד.

על-פי הערכות גורמים המקורבים למשפט הולילנד, מכתבו החדש של עד המדינה בא להשיב בין היתר לכתב ההגנה שהגיש צ'רני במסגרת התביעה האזרחית שהגיש נגדו ש"ד לבית המשפט המחוזי בירושלים, וכן למידע שאליו נחשף עד כה במסגרת עדותו בתיק הולילנד - התנגדויות הסנגורים, הערות מצד הנאשמים באולם ותשובותיהם בכתב לאישומים נגדם, וכן שאלות מצד השופט היושב בדין, דוד רוזן.

מכתבו של ש"ד הועבר על-ידי חוקרי יאח"ה לפרקליטות מיסוי וכלכלה, ונמסר בימים האחרונים לסנגוריהם של הנאשמים במשפט, כחלק מחומרי החקירה בתיק.

יצוין כי על-פי ההערכות, אין במכתבו החדש של ש"ד משום שינוי גירסה לעומת עדויותיו במשטרה ובבית המשפט.

במזכר שהעבירה לפרקליטות חוקרת יאח"ה, רב-פקד ענת גלוטמן, היא כותבת ביחס למכתבו של ש"ד כי "עד המדינה מבקש להתייחס לטענותיהם של צ'רני וחברת הולילנד תיירות, כי לא היו להם כלל קשיי נזילות בין השנים 2004-2005; לטענתו של צ'רני כי עלות שכרו של עד המדינה הסתכמה ב-600 אלף דולר בלבד, דהיינו 2.4 מיליון שקל. ההפרש לטענת ש"ד הינו שוחד, כפי שטען בחקירותיו במשטרה; ולטענתו של צ'רני שהעמיד לרשות עד המדינה הלוואות, שלטענת עד המדינה ניתנו לביצוע תשלומי שוחד. הוא מציין תשלומים שנשכחו על-ידו לאור התקופה הארוכה שחלפה, מאז קבלת הכסף".

מכתבו של ש"ד נכתב בכתב-ידו ב-12 ביולי, לפני כשבועיים. וכך הוא כותב: "הנני מתייחס לכתב ההגנה שהוגש על-ידי הלל צ'רני בתיק המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים ולנספחיו. ברצוני לציין כדלקמן: בכתב ההגנה צוין כי להולילנד תיירות בע"מ לא היו קשיי נזילות בשנים 2004-2005. כמו כן צירף צ'רני תדפיס מחשבון הבנק של החברה בזמנים הרלוונטיים. צ'רני לא צירף כל חומר כדי להוכיח שאמנם היה לו קו בחשבון הנ"ל, ואם כן - הרי ששיקר לי כל העת".

לטענת עד המדינה, "צ'רני טוען כי עלות שכרי היתה כ-4 מיליון שקל. סך כל השכר שלי בשנת 2004 על-פי ההסכם ביני לבין צ'רני הסתכם ב-600 אלף דולר בלבד, משמע כ-2.4 מיליון שקל. השכר שהועבר אליי, כפי שגם מופיע בהודעותיי במשטרה, מצד צ'רני - שימש לתשלומי שוחד!!! עצם העובדה שצ'רני צירף את ההודעה במשטרה שבה נקבע הדבר, ואינו טוען כי דבריי לא נכונים או מנסה להסביר בכל צורה שהיא למה שילם לי 4 מיליון שקל - מדברת בעד עצמה!!!.

"צ'רני מודה כי העמיד לרשותי הלוואות, אך שוכח לציין כי כך ניתנו לביצוע תשלומי השוחד. בשעתו הגיש צ'רני 'דפי התחשבנות' לאותן השנים, שהוצגו והוגשו לבית המשפט בתיק הפלילי בפני השופט רוזן. מהשוואת החומר הנ"ל לנספח לכתב ההגנה (שהוגש בתביעה האזרחית, י"י) מצוינים עוד מאות אלפי שקלים, תשלומי שוחד, שלא נכללו בהתחשבנויות שערך הלל צ'רני".