"תשואות האג"ח של ספרד צריכות להיות גבוהות יותר"

מארק מוביוס, יו"ר Templeton Asset Management, בראיון ל-CNBC: "התשואות ברמות שהן צריכות להיות - לאור העובדה שהאינפלציה במדינה נמצאת ברמות של 4-5%"

לאור רמות האינפלציה בספרד, תשואות האג"ח ל-10 שנים במדינה - ברמות של 6-7%, הינן ברמות בהן הן צריכות להיות, ואף צריכות להיות גבוהות יותר. כך סבור מארק מוביוס, יו"ר Templeton Asset Management, בראיון ל-CNBC.

היום תשואות האג"ח של ספרד צנחו מתחת לרמה של 7%, לאחר שנסחרו סביב 7.5% - וזאת, לאור דבריו של יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB) מריו דרגי, שהבהיר בכנס משקיעים בלונדון כי "נעשה הכל כדי לשמור על האירו", והדגיש: "תאמינו לי - זה יספיק".

"אני חושב שהתשואות הינן ברמות בהן הן צריכות להיות. למעשה, התשואות נמוכות מדי, לאור העובדה שהאינפלציה במדינה נמצאת ברמות של 4-5%", אמר מוביוס, והוסיף כי "גם תשואות האג"ח בארה"ב נמוכות באופן מלאכותי, וכך המצב גם במדינות נוספות בעולם".

"ספרד צריכה לקצץ בהוצאות", המשיך מוביוס. "אם הממשלה תצליח לקצץ בהוצאות, השווקים יעלו - כיוון שעדיין יהיה מקום לסקטור הפרטי להתאושש".

בסיכומו של עניין, צופה מוביוס כי ייקח לאיחוד האירופי "3 או 4 שנים" בכדי לפתור את משבר החוב, ולהשיב את האופטימיות לשווקים ביבשת.