הבורסה מחקה הירידות בסגירה; נייס צנחה ב-10.8%

הפדרל ריזרב יפרסם הערב את החלטת הריבית שלו לאוגוסט; השווקים ממתינים ל-QE3 ■ ישראמקו הכריזה: קידוח "שמשון" - תגלית ■ איל הון רוסי ישקיע 40 מיליון שקל בהכשרה אנרגיה ■ המחזור כ-761 מיליון שקל

יום מסחר תנודתי (ד') בבורסה הסתיים במגמה מעורבת, ברקע עליות קולת בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. השווקים העולמיים ממתינים להחלטת הריבית הערב של הפדרל ריזרב, וינסו לדלות ממנה רמזים לתוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3). המחזור הסתכם בכ-761 מיליון שקל.

המשקיעים בבורסה בתל אביב כמו עמיתיהם בעולם ממתינים למוצא פיהם של יו"ר ה-ECB מריו דרגי ויו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בנוגע לצעדים אפשריים בהם ינקטו הנגידים בכדי לרסן את ההאטה הגלובלית. היום צפויה ועידת השוק הפתוח של ה'פד' (FOMC) לפרסם את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, ורבים מקווים כי בד בבד יכריז היו"ר ברננקי על QE3, או לפחות ירמוז על כוונה לכך, לאור ההאטה בצמיחה בארה"ב (1.5% ברבעון השני, בשיעור שנתי), וההידרדרות בשוקי התעסוקה והדיור המקומיים במדינה.

לאחר שהממשלה אישרה את שורת הקיצוצים והעלאות המסים שנועדו לסתום את הגרעון התקציבי, בבית ההשקעות IBI טוענים כי צעדים אלו יובילו לעליית מחירים במשק תוך שהם מציינים כי העלאת המסים הישירים היא בעייתית בייחוד לאור החולשה בצריכה הפרטית. בבית ההשקעות מעריכים כי בנק ישראל ימשיך במדיניות הורדת הריבית כדי לאזן את הצעדים ולתמוך בצמיחה.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שהשתתף היום בדיון שנערך בועדת הכספים בכנסת ממשיך להצדיק את חבילת הקיצוצים והמסים בטענה כי המיתון הצפוי באירופה עשוי לגלוש לישראל במהירות רבה. "או שאירופה תתמודד או שהיא תתמוטט ומדינות יתחילו לפרוש - וזה יכול לקרות. אנו לא יכולים לדעת מה יקרה במקרה השני; ייתכן כי זה יהיה מלווה במשבר פיננסי", אמר פישר. "יש כאלה שמדברים על ליהמן ברדרס 2. אני לא יודע והדבר היחיד שאני יודע הוא שאני לא יודע. לכן, אנו חייבים להיערך. המשק חייב להיות מוכן לפני, ולא אחרי. אנו חייבים לשמור על היציבות הפיננסית וגם על היציבות הפיסקאלית ועל התקציב", הוא הוסיף. (לסיפור המלא)

בארה"ב, נתוני המאקרו שיתפרסמו היום ובימים הקרובים יעמדו בסימן מצב התעסוקה בארצות הברית, כשכבר היום התפרסם נתון מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי בחודש יולי. כשמחר צפויים להתפרסם נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה וביום שישי יתפרסם שיעור האבטלה בארצות הברית לחודש יולי והוא צפוי להישאר ללא שינוי על רמה של 8.2%. נתון המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי (ADP) בחודש יולי הפתיע לטובה כשרשם עלייה חדה מהצפוי. 163 אלף משרות חדשות נוצרו במגזר הפרטי בחודש יולי כשהצפי היה ליצירת 125 אלף משרות. בחודש יוני נוספו 172 אלף משרות במגזר הפרטי.

נייס צונחת לאחר הורדת תחזית; קידוח "שמשון" - תגלית

ישראמקו ושאר השותפות בקידוח "שמשון" הכריזו הבוקר בדיווח לבורסה על תגלית גז טבעי בשטח הרישיון. על פי מידע שנמסר לשותפות על ידי המפעילה ATP, נמצא כי העובי (נטו) של שכבת המטרה המכילה גז טבעי הוא כ-19 מטר. [לסיפור המלא]

בבילון הוסיפה לרכז עניין לאחר שסיכמה אתמול את הרבעון השני עם זינוק של 215% בהכנסות ל-159.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 22.9 מיליון שקל לעומת 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ו-17.1 מיליון שקל ברבעון הראשון. [לסיפור המלא]

הכשרה אנרגיה דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם השקעה בינה לבין מיכאיל מירילשוילי, איל הון יהודי-רוסי, במסגרתו ישקיע מירילשוילי 40 מיליון שקל בחברה. כנגד השקעתו, תקצה החברה למירילשוילי 54,421,769 מניות רגילות בנות 1 אגורות, המשקף מחיר של 73.5 אגורות למניה. [לסיפור המלא]

זרח הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת 5% מרישיון שמן תמורת התחייבות להשקעה של 8 מיליון דולר בקידוח ים-3 המתוכנן להתבצע בשטח הרישיון (לפי שווי של 160 מיליון דולר לרישיון). רישיון שמן ממוקם בים התיכון מול שפלת החוף הדרומית במרחק של 16 ק"מ מחוף הים ובמהלך החודשים הקרובים צפוי להתחיל בו קידוח בעלות של כ-98 מיליון דולר.

חברת נייס דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. הכנסות החברה (non-GAAP) ברבעון הגיעו לשיא של 216.7 מיליון דולר, עליה של 10.2% מהכנסות בסך 196.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. החברה הורידה את התחזית שלה להמשך השנה.

טבע עתידה לפרסם מחר את דוחותיה הכספיים לפני הפתיחה בוול סטריט. קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט מעריך כי החברה תדווח על הכנסות של 5.08 מיליארד דולר ורווח של 1.28 דולרים למניה.

אלווריון פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני של 2012, כאשר הכנסותיה הסתכמו ב-33.8 מיליון דולר, ירידה של 39% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה על הפסד נקי (GAAP) של 17 סנט למניה וסיפקה תחזית לגבי הרבעון השלישי בו היא צופה הכנסות של עד כ-39 מיליון דולר ורווח נקי של עד כ-2 סנט למניה.

מניות "תמר" הוסיפו לרכז עניין לאחר שבבית ההשקעות IBI הוציאו סקירה אוהדת על הסקטור: "השקעה בשותפויות האנרגיה מספקת כיום למשקיע הגנה מפני מיתון, אפסייד משמעותי לרווחי הון בטווח הקצר, ותזרים מזומנים בתשואה פנימית אטרקטיבית בטווח הארוך", כתב האנליסט גיל בשן, שמעריך כי הסיכונים המקבלים ביטוי במניות השותפויות "מוגזמים", בעוד "הפוטנציאל להצפת ערך לא מתומחר". נציין את אבנר ודלק קידוחים . [לסיפור המלא]

אתמול נחשף ב"גלובס" כי התפוצצו המגעים בין אזורים להראל למכירת חלקה של אזורים (50%) בקניון "עיר ימים" בנתניה להראל. על פי מסמך העקרונות שנחתם בין הצדדים ביוני 2011 הייתה אמורה הראל לשלם 410 מיליון שקל על חלקה של אזורים, אך ביקשה להפחית 60-75 מיליון שקל. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]