נתפס יוסי עמר, החשוד המרכזי בפרשת הברחת הביצים

לפי כתב האישום, רכז המודיעין ממועצת הלול קיבל מידע מבכיר במשרד החקלאות על פשיטת משטרה והזהיר את המבריחים‏

יוסי עמר - החשוד המרכזי ברשת הברחת ביצים מהשטחים, זיופן כאילו עברו בקרת איכות והפצתן בישראל - נעצר אתמול (ג') על-ידי המשטרה, אחרי שבתקופה האחרונה ירד למחתרת. חקירתו במשטרה עשויה לשפוך אור נוסף על מידת שיתוף-הפעולה של רשת ההברחות עם גורמי אכיפה במשרד החקלאות.

עמר, בן מושב אבן-מנחם, הוא אחד ממשווקי הביצים הגדולים בישראל, בשם המסחרי "יוסי ביצים". שמו לא נכלל כנאשם בכתבי האישום שהוגשו בשבוע שעבר נגד 13 חברי רשת ההברחות ועובדי מועצת הלול, משום שהיה בבריחה ונדרש לחקירה.

במקביל, משרד הבריאות הזהיר מפני רכישת ביצים מעמר, בגלל חשש לסלמונלה בביצים שהוברחו, זויפו ושווקו ללא תנאים סניטריים.

שני גופים במשרד החקלאות עוסקים במניעת הברחות ופיקוח על שיווק הביצים: יחידת הפיצו"ח (פיקוח על חי וצומח), שהיא מעין "משטרה חקלאית" שתפקידה העיקרי למנוע הברחות תוצרת חקלאית; וגופי הפיקוח של מועצת הלול.

במשטרה הביעו תמיהה על כך שעשרות משאיות ובהן ביצים מוברחות הצליחו להיכנס לישראל בחודשים האחרונים, "מתחת לאף" של פקחי יחידת הפיצו"ח ופקחי מועצת הלול.

נאשם מרכזי בכתב האישום הוא שי משה, רכז המודיעין במועצת הלול. הוא נאשם בלקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים, בכך ששיתף פעולה לכאורה עם כנופיית המבריחים. שי משה הוא הגיס של של אבי בן-שושן, סמנכ"ל יחידת הפיצו"ח.

בכתב האישום נכתב: "במסגרת הקשר, סייע שי משה לחברי הארגון להבריח ביצים מזויפות משטחי הרשות לישראל, ומנגד נקט אמצעי אכיפה כנגד המתחרים בכך שהשמיד את סחורתם. בתמורה לכך קיבל שי משה מהמבריחים סכום של 7,000 שקל בשבוע".

‏"בתאריך 9.7.12, עובר לשעה 15:00, שוחח נאשם 1 עם גיסו אבי בן-שושן (להלן: 'אבי'), העובד ביחידת הפיצוח של משרד החלקאות (להלן: 'השיחה'). במהלך השיחה סיפר אבי בן-שושן לשי משה כי נודע לו שבכוונת משטרת ישראל לבצע פעולה מבצעית בליל ה-9.7.12 (להלן: 'הפעולה'), על מנת לעצור את יוסי עמר, בעל מכון מיון מורשה, החשוד במכירת ביצים מזויפות שמקורן ברשות.

"בשעה 15:18 נפגש שי משה עם מועייד דאר עלי (איש הקשר של הכנופיה ברשות הפלסטינית - מ.ל) וסיפר לו על הפעולה המתוכננת. יצוין כי עד מועד הגשת כתב אישום זה נמצא יוסי בבריחה, וטרם אותר. במעשיו המתוארים לעיל, עשה נאשם 1 דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי".

גורם ביחידת הפיצו"ח אמר ל"גלובס" כי המשטרה צריכה לבדוק גם את כל המידע והטיפול ביחידה בענייני יוסי עמר, על מנת לוודא כי לא היה ביחידה טיפול בלתי סביר בעמר.

יובהר כי הסמנכ"ל אבי בן-שושן אינו נאשם בפרשה.