מכתשים אגן של IDB הרוויחה 42 מיליון דולר ברבעון השני

הכנסות החברה הסתכמו ב-783 מ' ד' ברבעון השני לעומת 723 מ' ד' ברבעון המקביל

מכתשים אגן, יצרנית המוצרים הגנריים להגנה על הצומח שמוחזקת ב-40% ע"י כור בקבוצת IDB, הרוויחה 42 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, לעומת 45.4 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה אמנם צמחו ב-8.2% והרווח הגולמי והתפעולי של החברה גדל גם כן, אולם עלייה בהוצאות המימון פגעה מעט בשורה התחתונה.

הכנסות החברה הסתכמו ב-783 מ' ד' ברבעון השני לעומת 723 מ' ד' ברבעון המקביל. הרווח הגולמי עלה ב-6.7% ל-254 מ' ד' והרווח התפעולי גדל ב-15% ל-100.7 מ' ד'.

הוצאות המימון של מכתשים עלו ב-34% ל-34.2 מ' ד', בעיקר בשל הגידול בריביות, בין היתר כתוצאה מהנפקת אג"ח בדרך של הרחבת סדרות ב' ו-ד' בינואר, העלייה במדד המחירים לצרכן והשפעת הפרשי שערי מטבע בניכוי עסקאות הגנה שביצעה החברה.

"מכתשים אגן ממשיכה את המומנטום העיסקי החיובי גם ברבעון השני ובמחצית הראשונה של שנת 2012", מסר המנכ"ל ארז ויגודמן בהודעה שהוציאה החברה לתקשורת. "צמיחה אורגנית בכול אזורי הפעילות שלנו ביחד עם שיפור ברווחיות הובילו אותנו לתוצאות שיא תפעוליות. השיפור המתמשך מתאפשר בזכות תוכנית השינוי אותה אנו מובילים בשנתיים האחרונות ואשר מקבלת ביטוי במרבית השווקים שבהם אנחנו פועלים ובכלל זה בברזיל ובארה"ב שהן שתי מדינות מפתח, שסבלו בעבר מביצועים חלשים. השיפור המתמשך לצד תהליכי מימוש הפוטנציאל העיסקי המשמעותי בסין, אשר אנחנו נמצאים בעיצומם, יאפשרו לנו לבדל את עצמנו, לחזק את מעמדנו התחרותי ולהמשיך לצמוח ולהתרחב באופן רווחי גם בעתיד".

במהלך הרבעון השני רשמה מכתשים תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 176.4 מ' ד' לעומת 268.9 מ' ד' ברבעון המקביל. ה-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) צמחה ב-14% ל-136 מיליון דולר.