למה ביטלה האצ'יסון את העסקה לרכישה סקיילקס?

הסיבות לביטול עסקת הרכישה של סקיילקס, לטענת האצ'יסון: הרעה בתוצאות פרטנר, התנגדות הנושים לרכישת אג"ח וכן "אי-נכונות אחד המצגים של סאני בהסכם"

סקיילקס וסאני , אשר בשליטתו של אילן בן-דב, הודיעו אתמול בערב (ב') על הודעה שקיבלו מחברת האחזקות הסינית האצ'יסון - הנוגעת לביטול העסקה לרכישת האצ'יסון את סקיילקס, מהלך אשר נועד היה להגדיל במעט את קופת המזומנים של סאני, ולאפשר לבן-דב לעמוד בחלק מהחובות לנושיו.

מדוע ביטלה האצ'יסון את העסקה? תשובה לשאלה זו ניתן היה לקבל רק בחצות הלילה, אז פרסמה סאני את הממצאים והאירועים החדשים ש"התגלו" להאצ'יסון, המהווים לדעת האצ'יסון השפעה מהותית לרעה על תנאי העסקה (Material Adverse Effect) והובילו לבסוף לביטולה.

הסיבה הראשונה, הינה ירידה מהותית בתוצאות הפעילות של חברת פרטנר , על בסיס תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2012. בדוחות החברה, נזכיר, דיווחה פרטנר על צניחה של 41% ברווח הנקי ל-120 מיליון שקל, וכן לירידה של 24% בהכנסות החברה ל-1.43 מיליארד שקל. זאת, בנוסף לאובדן של 49 אלף מנויים ברבעון.

סיבה נוספת שציינה האצ'יסון לביטול העסקה, הינה "אי נכונות אחד המצגים של סאני בהסכם הרכישה". בסאני לא ציינו באיזה מצג מדובר ואילו נתונים שגויים הוצגו בו. לבסוף, הבהירו בהאצ'יסון כי התבצעו "מספר הפרות נוספות של הסכם הרכישה", וכי קיים חשש שלא יצליחו לרכוש את איגרות החוב של סקיילקס לפי תנאי העסקה, לאור התנגדותם של חלק מבעלי האג"ח.

נזכיר כי ממשאל שערך "גלובס" בזמנו בקרב הגופים המוסדיים המחזיקים באג"ח סקיילקס, עולה כי מרביתם התנגדו לעסקה שהציעו בן-דב והאצ'יסון - מה שהעלה סימן שאלה גדול לגבי ביצועה במתווה הנוכחי. מה שעורר את התנגדות בעלי האג"ח לעסקה הוא ה"תספורת" שהיו אמורים לספוג הנושים - בממוצע כ-31% מהיקף חובותיה של סקיילקס לבעלי האג"ח, או רבע מיליארד שקל בסך-הכל.

מנגד, עם ביטול העסקה - בהיקף של כ-125 מיליון דולר, תיאלצנה סקיילקס וסאני למצוא מקורות אחרים למזומנים, ואיום ה"תספורת" על בעלי האג"ח נראה כעת גדול יותר.