UBS על הטוב, הרע והלא נודע במניות הבנקים הישראליות

בירון מעריך כי השנה הקרובה תהיה מאתגרת עבור המערכת הבנקאית, הן מבחינה רגולטרית והן מבחינה כלכלית ■ מעלה המלצה ומחיר יעד למזרחי ומוריד המלצה ללאומי

בעוד אנליסטים רבים יצאו בימים האחרונים בקריאה "נרגשת" לציבור המשקיעים לקנות את מניות הבנקים בישראל בטענה שהן נסחרות במכפילים ומחירים אטרקטיבים, רוני בירון, אנליסט ניירות ערך בבנק ההשקעות UBS יוצא בסקירה מקיפה בכל הנוגע ל"טוב, הרע והלא נודע" במניות הבנקים.

הרע: בירון מעריך כי השנה הקרובה תהיה מאתגרת עבור המערכת הבנקאית, הן מבחינה רגולטרית והן מבחינה כלכלית, מכיוון שהשוק לא חסין מול מה שקורה באירופה ומול רגולציה קשיחה. "אנו צופים כי הסביבה הכלכלית והרגולטורית יכבידו על התשואה על ההון ויכבידו על חלוקת הדיבידנדים בשנים הקרובות".

הטוב: בירון מעריך כי מחירי המניות של הבנקים כבר מגלמים בתוכן את כל הקשיים והבעיות בסביבה העסקית והרגולטורית ואף נסחרות בחסר מסוים.

הלא נודע: ב-UBS סוברים כי החוסר ודאות הגובר בזירה הגיאופוליטית, כאשר מצד אחד רוחות המלחמה שמנשבות בין ישראל לאיראן מעיבות על השוק ומצד שני משבר החוב האירופי המעיב על הסביבה הכלכלית העולמית. בירון מציין כי הכללתה של ישראל במדד ה-MSCI אירופה עשויה לתרום לחוסר הוודאות.

להערכת בירון, בסביבה עסקית זו, מזרחי בולט לטובה בשל היותו יותר דפנסיבי מבחינת הביצועים שלו וטוען כי מניית הבנק נסחרת במחיר אטרקטיבי. בירון נוקט בגישה זהירה מעט יותר בפועלים ובלאומי , כיוון שהם יותר חשופים להאטה בכלכלה ולרגולציה.

לכן, בירון מעלה את המלצתו על מניית מזרחי לקנייה, לעומת המלצה קודמת של נייטרלי. בירון מעלה גם מחיר היעד של מזרחי ל-5.19 שקלים למניה ב-2012, לעומת מחיר יעד קודם שעמד על 4.24 שקלים. מנגד, בירון מוריד את המלצתו על מניית לאומי לנייטרלי, לעומת המלצה קודמת של קנייה, ומשאיר את המלצת נייטרלי לפועלים והמלצת קנייה לדיסקונט.

עוד מציין בירון, כי היכולת של המערכת הבנקאית לחתוך בעלויות, תהיה השנה משמעותית במיוחד. וכי ישראל נראית יותר טוב מול אירופה על בסיס נזילות, סיכון וצמיחה - אבל לא נראית טוב על בסיס של יעילות.