קמפיין מעמד הביניים

המשפחות בקמפיין של ביבי מכרו את נשמתן ומשרתות פרופוגנדה ממשלתית

חן וחיים גרינברג, הורים צעירים לשניים, גלשו להנאתם בפייסבוק לפני כמה שבועות ופתאום ראו מודעה מזמינה: "מחפשים זוגות צעירים עם ילדים לקמפיין". למה לא? חשבו השניים לעצמם, נרים טלפון ואולי נעשה כמה גרושים מהצד ובדרך נחווה חוויית סלבריטיס שנישא עימנו כל החיים.

בצד השני של הקו ענה להם נציג לשכת הפרסום הממשלתית. לשכת הפרסום הממשלתית? מה זה יכול להיות, תהו, האם זו פרסומת לרכבת ישראל? שמא מסע פרסום לתוכנית אופק חדש של משרד החינוך? ואולי משהו שקשור לפיקוד העורף, הרי לא מפסיקים לדבר על הפצצה האיראנית?

לא ולא. אף אחד מאלה. ממשלת ישראל החליטה שזה הרגע בדיוק, כשמחירי המזון בשמיים, כשליטר דלק עולה כמו אונקיית זהב, המע"מ עולה ל-17%, אין דירות להשכרה, אין עבודה, אין תקווה ואין עתיד - דווקא בעת הזאת מישהו חכם במיוחד שם החליט לעשות קמפיין בסגנון קומוניסטי מסין, מעין חינוך מחדש מחשבתי, לתפיסת הציבור את מעמד הביניים.

ולא מדובר באיזו כתובית חסות צנועה, או מודעות בעיתונות, אלא משהו גרנדיוזי, כזה שיעלה מעל ל-5 מיליון שקל ויתקוף את האזרחים הסוררים מכל פינה - טלוויזיה, פרינט, רדיו, אינטרנט, למען יראו ויבינו את מה שהם ממאנים להפנים גם אחרי אלף פעמים שראש הממשלה אומר להם אותו הדבר: מעמד הביניים עושה פה חיים משוגעים.

הרבה אנרגיה השקיעו בלפ"מ במציאת הזוגות המתאימים. כמה עשרות שתוחקרו וסוננו בקפידה הוזמנו לאודישן, אחר-כך מילאו שאלונים, עברו ראיונות עומק, הכול כדי למצוא את הפרופיל המתאים של המשפחה הישראלית הממוצעת - זו שמשלמת משכנתא בקושי, מגדלת שניים וחצי ילדים קטנים במאמץ, גומרת את החודש בלי אוויר, אבל מה, מצטלמת נהדר בפוזות של אושר.

המחאה החברתית שמטרידה את נתניהו ואנשיו כבר יותר משנה, אמורה לשרת את הגרינברגים למיניהם. וכמה שהם יהללו מול המצלמות נקודת הזכות במס הכנסה, והמעון מגיל 3 לילד, גם הם וגם אנחנו יודעים שזה כוסות רוח למת. ההוצאות רק הולכות וגדלות, ו-800 השקלים שקיבלו מהמדינה לא באמת עוזרים להם לגמור את החודש.

אם חן וחיים היו חושבים שהמצב כל-כך טוב ומה שאמרו להם לומר הוא אמת לאמיתה, מדוע לא הופיעו בתשדיר הזה בחינם ולא מכרו את נשמתם בנזיד של שקלים? אולי אחרי שהקמפיין יהיה באוויר, גם הם יבינו שהיו חיילים בקמפיין הבחירות של ביבי עבור מחיר גבוה מדי.

משפחת גרינברג, ושאר המשפחות שנבחרו לשרת את הפרופגנדה הממשלתית, מכרו את נשמתן עבור רגע תהילה, וזוהי בושה שיצטרכו לשאת על כתפיהם עוד שנים רבות.