שטייניץ לא יוכל לדחות חוב ערוץ 10 ללא תיקון חוק

על-פי הערכות, שר האוצר צפוי להציע בפגישה מחר עם ראשי ערוץ 10 לדחות את תשלום חובות הערוץ עד לסוף השנה, אך הצעה זו טעונה שינויי חקיקה

שר האוצר יובל שטייניץ לא יוכל לאפשר לערוץ 10 דחייה קצרה בתשלום החוב, ללא שינוי חקיקה - כך טוענים גורמים ברשות השנייה.

מחר (ב') צפויים ראשי ערוץ 10 להיפגש עם שטייניץ ולדון איתו במה שנתפס בעיניהם כאפשרות להצלתו של הערוץ.

על-פי הערכות במערכת הפוליטית, שטייניץ ינסה להציע דחייה קצרת מועד לתשלום החוב - עד סוף השנה לכל היותר - אולם למעשה, על-פי חוק אין באפשרותו לעשות זאת.

כעת, על-פי קביעת הרשות השנייה, המחויבת על-פי חוק, על הערוץ לשלם את כל חובותיו העומדים על סך 45 מיליון שקל עד ל-2 בספטמבר, אז יחולטו כספי הערבויות שלו.

התחזית האופטימית מבחינת אנשי ערוץ 10 היא שינוי חקיקה שיאפשר פריסת תשלומים של חובות הערוץ החל משנת 2014, למשך 5 שנים.

אתמול הצהירו נציגיו של בעל המניות רון לאודר בישראל, אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי, כי "אם תתאפשר לערוץ 10 פריסת תשלומים, והערוץ יקבל רישיון בעוד מספר חודשים, רון לאודר ישקיע עוד 60 מיליון שקל בשנה הקרובה". זאת, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס".

עיני יגיע לפגישה

גרייבסקי ובלשניקוב ישתתפו בפגישה יחד עם מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן, וסמנכ"לית הרגולציה והייעוץ המשפטי, דבורה קמחי. גם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, צפוי להגיע לפגישה.

עיני, כפי שפורסם ב"גלובס", לא פוסל השקעה של ההסתדרות בהצלת ערוץ 10, מתוך קרן ההצלה למפעלים בסכנה.

"הגשנו לשר התקשורת והרווחה ולאנשי משרד האוצר הצעה מסודרת להסדר תשלומים", אמר אתמול בלשניקוב. "אין שום סיבה ששר האוצר לא יאמץ את ההסדר שהצענו באופן שיוביל לקבלת רישיון בשבועות הקרובים".

לאודר, שאינו אזרח ישראלי, מוגבל ביכולותיו להגדיל את אחיזתו בערוץ 10. הוא אינו יכול להפוך לבעל השליטה בערוץ על חשבונו של יוסי מימן, והוא לכל היותר יכול להחזיק אופציות מבין מניותיו של ארנון מילצ'ן, שאינו משקיע בערוץ כבר יותר משנתיים.

"למעשה, מה שמונח על שולחנם של שרי האוצר והתקשורת זו בקשה של עסק פרטי, לפרוע חוב ישן של 45 מיליון שקל בתשלומים נושאי ריבית והצמדה, ובכך לאפשר השקעה נוספת של לפחות 60 מיליון שקל במשק הישראלי", סיכמו אתמול בלשניקוב וגרייבסקי.