הערכה: ההסתדרות תשלם את חובות ערוץ 10 למדינה

הכסף למימון חובות ערוץ 10 ייצא מקרן "תנופה לצמיחה" של ההסתדרות המלווה למפעלים בסכנה ■ עיני לעובדי הערוץ: "ההסתדרות לא תיתן שערוץ 10 ייסגר"

האם ההסתדרות תמלא את מקומה של המדינה ותציל את ערוץ 10? ההסתדרות צפויה להודיע על כוונתה לשלם את חובות ערוץ 10 למדינה. חובות ערוץ 10 עומדים על כ-45 מיליון שקל.

על-פי ההערכות שהגיעו ל"גלובס", יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, צפוי להודיע על כך לעובדי הערוץ באסיפת החירום שתתקיים בבית הוורד בגבעתיים בשעה הקרובה. הכסף למימון החוב של ערוץ 10 בגין תמלוגים ודמי זיכיון ייצא, כך נראה, מקרן למצוקת מפעלים של ההסתדרות, "תנופה לצמיחה".

מדובר בקרן שכספיה משמשים כהלוואה למפעלים בסכנה קיומית. על-פי ההערכה, ההסתדרות תציע לממן את החוב, ולאחר מכן הנהלת הערוץ תחזיר את הכסף בפריסה מסוימת שתקבע. הנהלת ערוץ 10 והדירקטוריון אמורים לקבל את ההצעה בטרם תצא התוכנית לפועל.

"נגן על הפרנסה"

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" בשבוע שעבר, בשיחות שהתקיימו בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני לעובדי ערוץ 10, הבטיח עיני לטפל באופן "אישי ומיידי בסכנת הסגירה המרחפת מעל הערוץ".

עיני הבטיח כי יעשה "כל שביכולתו להגנה על מקור הפרנסה של אלפי עובדים התלויים בערוץ, במישרין ובעקיפין". עוד אמר עיני כי הוא יפעיל את כל כובד משקלו בעניין, כולל פגישה עם כל הגורמים הרלוונטיים בממשלה.

כזכור, לפני כחצי שנה הצטרפו עובדי הערוץ להסתדרות במסגרת ארגון העיתונאים.

בשיחה עם גלובס אמר היום (ג') מתן חודורוב, נציג עובדי ערוץ 10, כי "בשלב הזה עיני הוא היחיד שיכול לעודד את משולש השתקנים ולגרור מעורבות של הממשלה בעניין. עיני כבר שוחח בעניין ערוץ 10 עם שר האוצר יובל שטייניץ, ואנחנו מצפים לשמוע אילו הצעות יש לו מאחר שאנחנו מבקשים להכריז על סכסוך עבודה".

בהסתדרות סירבו להתייחס לדברים.