"עמדתנו הנחרצת היא כי השופטת אלשיך ביצעה מעשה חמור"

בכירי לשכת עוה"ד מנמקים את החלטתם לקבל את הצעת הפיוס של שר המשפטים ולהסכים לסיים את פרשת אלשיך ■ "לקחנו על עצמנו את תפקיד המבוגר האחראי"

"לקחנו על עצמנו את תפקיד המבוגר האחראי, מאחר שנקיטת אמצעים משפטיים נגד ראשי מערכת המשפט היתה גורמת לה זעזוע כבד ובלתי הפיך" - כך מנמקים הערב (מוצ"ש) בכירי לשכת עורכי הדין את החלטתם לקבל את הצעת הפיוס של שר המשפטים יעקב נאמן ולהסכים לסיים את פרשת השופטת ורדה אלשיך בהתנצלות הדדית ובביטול כל התלונות וההליכים.

זאת, בעקבות הפגישה שקיימו אתמול (ו') עם אלשיך בלשכת שר המשפטים, שבעקבותיה הוציאה לשכת השר הודעה שסיימה את הפרשה.

ראשי 5 המחוזות בלשכת עורכי הדין - ובהם יו"ר ועד מחוז תל-אביב, אפרים נוה; יו"ר ועד מחוז ירושלים, אשר אקסלרד; יו"ר ועד מחוז חיפה, יוסי חכם; יו"ר ועד מחוז דרום, דני אליגון; ונציג של ועד מחוז הצפון - מתכוונים לשגר מחר (א') לכלל עורכי הדין המדינה "גילוי דעת" מטעמם, שבו ישיבו להאשמות כלפיהם על כך ש"התקפלו" נוכח לחציו של נאמן והסכימו לבטל את צעדי המאבק המתוכננים נגד המשך כהונתה של אלשיך.

"לצערנו הרב", כותבים ראשי המחוזות, "הודיע לנו במעמד זה השר נאמן כי בשל החלטתו של הנשיא אשר גרוניס, אין בדעתו להפעיל את סמכותו ולהמשיך ולהידרש לעניין.

"עמדתנו הנחרצת היתה ועודנה כי השופטת אלשיך ביצעה מעשה חמור, המחייב לפחות את העמדתה לדין משמעתי. אולם, מתוך תחושת אחריות למערכת המשפט, נעתרנו להצעת השר והסכמנו שלא להמשיך ולפעול רשמית בעניין".

לדבריהם, "סברנו כי בנסיבות שנוצרו יש להעדיף את השיקול הממלכתי".