השקה מוצלחת: מסטיק מנטוס פגע באורביט וב-MUST

הנסיקה בנתח השוק של מנטוס חלה לאחר השקת מנטוס 3D בפברואר ■ מנטוס תפס את המקום הרביעי בשוק המסטיקים ומתכנן לתפוס את המקום השלישי

שנה וחצי אחרי השקת מסטיקי מנטוס על-ידי חברת ליימן שליסל, מתברר כי ההשקה פגעה בשני מותגי המסטיקים המובילים: אורביט של חברת ריגלי ו-MUST של חברת שטראוס-עלית - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

המותג מנטוס מוכר לצרכן הישראלי הודות לסוכריות מנטוס, אך במארס 2011 הרחיבה חברת ליימן שליסל את פעילות המותג עם השקת מסטיקים תחת המותג מנטוס.

מאז ההשקה, נתח השוק של מנטוס נמצא בעלייה מתמדת. בין ינואר לתחילת אוגוסט 2012 כבש מנטוס נתח שוק כספי של 7.8% והפך למסטיק הרביעי הנמכר ביותר בישראל, תוך שהוא דוחק את המותגים בזוקה של שטראוס ו-Airwaves של ריגלי. ב-3 החודשים האחרונים נתח השוק של המותג המשיך לטפס והגיע ל-12%, בדומה לנתח השוק של המותג FIVE של ריגלי.

בליימן שליסל מקווים שבתוך זמן קצר מנטוס יהפוך למותג המסטיקים השלישי הנמכר בישראל ויידחק את FIVE למקום הרביעי. היעד לסוף שנת 2013 הוא לכבוש את המקום השני ולדחוק את המותג MUST של שטראוס-עלית.

"המכירות הן בהתאם לתחזית ולנתח השוק שמסטיק מנטוס כובש במדינות אחרות שבהן הוא נמכר כמה שנים. אנחנו מתכוונים להגיע עד סוף 2013 לנתח שוק של 24% מכלל שוק המסטיקים. נגדיל את השוק וננגוס במתחרים", אומר מוני ליימן, מבעלי ליימן שליסל.

- מי נפגע?

"כולם. מאז ההשקה שוק המסטיקים הפך למוטה מבצעים. לפני ההשקה כמעט שלא היו מבצעי מכירה במסטיקים, והיום יש כל הזמן מבצעי מכירה".

לדברי ליימן, הנסיקה בנתח השוק של המותג ב-3 החודשים האחרונים היא הודות להשקת מנטוס 3D, מסטיק ב-3 שכבות, שהושק בפברואר 2012. "מנטוס 3D עשה מהפכה. הוא הגדיל את נתח השוק של המותג בצורה משמעותית והגביר את התחרות מול FIVE של ריגלי ואריזת המעטפות של כל המותגים", אומר ליימן.

ריגלי ממשיכה להוביל את שוק המסטיקים בישראל עם המותג המוביל אורביט, אך היא מאבדת נתח שוק בעקבות ירידה כוללת של 4.6% במכירות, בשל המותגים אורביט ו-Airwaves, הן בשל התגברות התחרות והן בשל קניבליזציה שמחולל המותג FIVE במכירות. בפרק הזמן שמתחילת השנה החזיקה ריגלי בנתח שוק כספי של 56.9%, לעומת 57.5% בתקופה מקבילה אשתקד.

שטראוס, השחקנית השנייה בשוק, רושמת ירידה של 8.9% במכירות, ונתח השוק שלה יורד מ-32.4% ל-30.6%.

ליימן שליסל, שרשמה מתחילת השנה גידול של 90% במכירות, הפכה לשחקנית השלישית בשוק עם נתח שוק של 8.8%.

שוק המסטיקים חווה מתחילת השנה ירידה של 3.6% במכירות והסתכם ב-143.7 מיליון שקל, לעומת מכירות של 149 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2011 הסתכמו המכירות ב-250 מיליון שקל.

שוק המסטיקים
 שוק המסטיקים