מצליחים בספרי החשבונות, נכשלים על מסלול המירוצים

קבוצת וויליאמס פרסמה דוחות חצי-שנתיים מעולים, אבל הנהגים שלה לא בדיוק מככבים בעונת 2012 של הפורמולה 1

קבוצת הפורמולה 1 הבריטית וויליאמס הודיעה היום (ב') על תוצאות כלכליות מצוינות לחצי השנה הראשון של 2012. הרווח הנקי של היצרנית בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2012 קפץ ל-6.6 מיליון ליש"ט, לעומת 1.9 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה בחצי השנה שלפני כן; ההכנסות זינקו בשיעור מרשים של 57%, אל סך של 74.3 מיליון ליש"ט.

הסיבה העיקרית לצמיחה הזאת, על-פי הודעתה של וויליאמס, היא ההסכם המסחרי החדש עליו חתמה מול הנהלת הפורמולה 1, שהבטיח את הישארותה בענף עד שנת 2020, והכניס לה תשלום חד-פעמי משמעותי. כל הקבוצות המובילות בפורמולה 1 כבר חתמו על הסכם זהה, מלבד מרצדס.

וויליאמס הנפיקה לציבור קרוב ל-28% מאחזקותיה בבורסות באירופה במהלך מארס 2011. בשנה האחרונה עלו מניותיה ב-44%, ומחיר מניה כיום מסתכם ב-22.90 אירו. עם זאת, עדיין מדובר על סכום נמוך יותר ממחיר ההנפקה, שעמד על 24.25 אירו למניה.

אחד מהספונסרים המרכזיים של וויליאמס הוא נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, שמעניק לחברה חסות באמצעות חברת הנפט של ונצואלה - PDVSA. הנהג הראשי של הקבוצה הוא פסטור מלדונדו מוונצואלה.

בניגוד להצלחה הכלכלית, על המסלולים הביצועים של וויליאמס קצת פחות טובים: היא מדורגת העונה רק במקום השמיני בטבלת היצרנים של הפורמולה 1, בעוד הנהגים שלה, מלדונדו וברונו סנה (אחיינו של אירטון סנה), מדורגים רק במקומות 15 ו-16 (בהתאמה) בטבלת הנהגים.