לאחר 20 שנה: ערוץ החדשות CNN יורד מהמסך הישראלי

הערוץ ירד ממסך yes בסוף השנה הנוכחית עם סיום החוזה מול חברת טרנר ■ השנה נפרדה גם הוט מ-CNN, לאחר ששם לא הסכימו להוריד את העלויות

אחרי למעלה מ-20 שנה ערוץ הטלוויזיה הבינלאומי CNN, יורד סופית מהמסך הישראלי. חדשות 2 דיווחו הערב כי הערוץ ירד ממסך חברת הלוויין yes בסוף השנה הנוכחית עם סיום החוזה מול חברת טרנר, המפיקה את הערוץ. השנה נפרדה גם הוט מהערוץ האמריקני לאחר ששם לא הסכימו להוריד עוד את העלויות בחוזה ההתקשרות.

ערוץ החדשות האמריקני, משודר בעשרות מדינות סביב העולם ונחשב מאז קומו לערוץ חדשות מרכזי. ואולם בתקופה האחרונה הוא סבל מירידה עקבית בנתוני הצפייה בו ברחבי העולם. לאור העובדה כי הערוץ היה מראשוני הערוצים ששודרו בטלוויזיה הרב הערוצית בישראל בראשית ימיה, אופן ההתקשרות שהביא אותו לקהל בארץ לא נהוג כבר ונחשב יקר בעבור הפלטפורמות. לצד זה, נוספו לערוץ בשנים האחרונות תחנות בינלאומיות מתחרות רבות ובראשן "פוקס" האמריקאית ו-MSNBC, כשלצדן ערוצי חדשות דוברי אנגלית ממדינות שונות כמו "פראנס 24" הצרפתית, אל-ג'זירה, ערוץ סיני וערוץ רוסי.

למרות הדיווח, לא מן הנמנע כי ברגע האחרון ימצא פתרון שיאפשר את הישארותו של הערוץ על המסך הישראלי שכן הערוץ זוכה ללובי רחב בבית המחוקקים והוא נטוע עמוק בזכרון הלאומי הישראלי, בעיקר בזכות הדיווחים ממלחמת המפרץ הראשונה, שהיוו המקור המהימן ביותר בעבור הציבור שהסתגר אז בחדר האטום.

מחברת yes נמסר: "עם סיום החוזה עם ערוץ CNN בסוף השנה הוחלט שלא לחדשו. בימים אלו בוחנת החברה חלופות לערוץ. כמו כן מציעה החברה מגוון ערוצי חדשות שונים בשפה האנגלית בניהם: World BBC, News SKY, בלומברג Fox news ועוד".

מחברת סי אן אן נמסר, ״הרשת מחפשת דרכים להעביר את החדשות שלנו בישראל. כשבפתח בחירות משמעותיות בארה״ב, השינויים התכופים במזרח התיכון והאירועים הגלובליים המשמעותיים שמשפיעים על כולנו, הצורך בעיתונות עצמאית ואובייקטיבית מעולם לא היה גדול יותר. CNN הגדילה באחרונה את הצפייה באירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה ונשארה הרשת הנצפית ביותר".