מדיוונד קיבלה אישור באירופה לשיווק תרופה לטיפול בכוויות

רשות התרופות האירופאית אישרה לפני מספר ימים לחברה את התרופה שמקצרת את זמן הטיפול בכוויות ■ על פי ההערכות שיווק התרופה החדשה יחל בשנת 2013 על ידי טבע

רשות התרופות האירופאית העניקה בימים האחרונים אישור לחברת מדיוונד לשיווק תרופת הניקסוברד (NixoBrid) לטיפול בכוויות מדרגה 3. מדובר בהישג לא קטן עבור החברה הישראלית שכן מדובר בתרופה הראשונה שמאושרת באירופה שמיועדת לטיפול בכוויות באמצעות אנזימים ולא באמצעים כירורגים.

התרופה הינה בעצם ג'ל למריחה שמורכבת מאנזימים שהופקו מתאים של האננס ונועדה להסרת גלד כוויה, שנוצר לאחר כוויות עמוקות במיוחד, לאחר כ-4 שעות ממריחת התרופה. בעקבות ההסרה המהירה של גלד הכוויה, משך תקופת ההחלמה של נפגעי כוויות מתקצרת בצורה משמעותית.

התרופה עצמה גם מפחיתה את הסיכונים של התפתחות דלקות במקום הכוויה שכן יחד עם התרופה עצמה נמרח גם ג'ל לחיטוי מקום הפציעה. לאחר כ-4 שעות מתמוסס גדל הכוויה וניתן אז "לנגב" אותו ובכך נחשף הפצע האמיתי מהכוויה דבר שיאפשר לרופאים לקבוע את המשך הטיפול בנפגע.

חברת מדיוונד נמצאת בשליטת חברת כלל ביוטכנולוגיה שמחזיקה ב-52% ממנה. על פי ההערכות בשוק, שיווק הניקסוברד יתחיל כבר בשנת 2013 והתרופה תשווק על ידי טבע שכן לחברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם יש אופציה לשליטה והסכם שיווק עם מדיוונד.