בניין לשימור ברחוב לילינבלום בת"א נמכר ב-15.5 מיליון שקל

המוכרים, חברת בית ברחוב לילינבלום 17 תל-אביב, מחזיקים בנכס מאז 1943

אחד מבתיה הראשונים של העיר תל-אביב, ברחוב לילינבלום, נמכר לקבוצת רוכשים ב-15.5 מיליון שקל. המכירה התבצעה במסגרת אופציה שנרכשה במאי השנה. מדובר בבניין המיועד לשימור הממוקם ברחוב לילינבלום 17 על מגרש בשטח 567 מ"ר. המוכרים, חברת בית ברחוב לילינבלום 17 תל-אביב, מחזיקים בנכס מאז 1943.

ל"גלובס" נודע כי את קבוצת הרוכשים מייצגת חברת מיזמים הפעילה בתחום ייזום פרויקטים והתחדשות עירונית. נכון להיום כולל המבנה קומת מסחר המאכלסת שני מוסדות בילוי מוכרים בעיר - השסק והמשמש, וקומת מגורים שאיננה בשימוש.

את המוכרים ייצגו בעסקה עוה"ד יפעת ארנון ורותם גרמן ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני. קבוצת הרוכשים יוצגה על-ידי עוה"ד לירן אוחנה ואיתן סגל.

על-פי התב"ע התקפה ותכנית השימור, יעבור הבניין תהליך שימור במסגרתו תשוחזר קומת המסחר הממוקמת במפלס הרחוב, תיחפר מתחת לבניין הקיים קומת מרתף ותתווסף קומת מגורים ועליית-גג מעל לקומת המגורים הקיימת. בחלקו האחורי של המגרש, הגובל בבניין שבשדרות רוטשילד, תתאפשר בנייתו של מבנה מגורים חדש בן 5 קומות וקומת מרתף.

אדריכל דב אלון, שאמון על תכנון הפרויקט, מספר כי "שני הבניינים יחד יכללו 16 דירות סך-הכול. הבניין הקיים ישומר ויכלול 6 דירות והבניין החדש יכלול 10 דירות. גם במסגרת בניית הבניין החדש שנבנה בעורף המגרש ישולבו אלמנטים כמו תריסי עץ ומרפסות שיהיו דומות לסגנון הבניין הישן. תיק התיעוד כבר מוכן והבקשה להיתר הבנייה אושרה על-ידי הועדה המקומית ונמצאת בשלבים מתקדמים. הצפי הוא שתוך כחצי שנה תוכל להתחיל הבנייה בפרויקט. גם השימור וגם הבניין החדש יצאו לדרך באותו הזמן".

בעלי הנכס קידמו את התוכנית החדשה והגישו את הבקשה להיתר הבנייה. על פי העסקה ימשיכו המוכרים בקידום התוכנית עד מועד התשלום האחרון שנקבע לדצמבר 2012. הבניין ברחוב לילינבלום 17 הוא אחד מ-66 הבתים הראשונים של העיר תל-אביב. הבניין נבנה בשנת 1909 על-ידי משפחת טולצ'ינסקי, מראשוני המתיישבים בעיר. בחצרו האחורית, בצל עץ האקליפטוס גדול שנשתמר עד היום, התנהל המסחר הבורסאי הראשון של העיר, ואילו בחזיתו היו בתי-קפה. עץ האקליפטוס הותיק שנמצא בפינה הצפון מערבית של המגרש ישומר גם הוא ויישאר כפי שהוא.