מנכ"ל פלאפון: מאבק העובדים פגע בתוצאות הכספיות שלנו

גיל שרון לעובדים: "המיקוד העסקי והדבקות בתוצאות והשגת היעדים התחלפו בשיחות מסדרון ובעיסוק מרובה בשעות העבודה בעניינים אשר אינם קשורים"

מנכ"ל פלאפון גיל שרון מזהיר מפני פגיעה בתוצאות הכספיות של החברה, על רקע המשבר הפנימי בקרב העובדים והמאבק סביב סוגיית התאגדות העובדים והקמת ועד במסגרת ההסתדרות.

במכתב ששלח שרון לעובדים הוא כותב היום (א') כי החברה איבדה את המיקוד העסקי שלה וקורא לעובדים לחזור לעבוד במרץ כדי לתקן את הנזקים שנגרמו בחודשים האחרונים כתוצאה מהמאבק.

לדברי שרון, "הצלחתה הפנומנלית של החברה בשנים האחרונות היתה בין היתר כתוצאה מאימוץ אחיד וגורף של מספר ערכים ניהוליים, כגון מיקוד עסקי, אוריינטציה להשגת יעדים ברורים ומדידים ונחישות ביצוע בלתי מתפשרת, הן על-ידי עובדי החברה והן על-ידי מנהליה. בשבועות האחרונים, לצערי, איבדנו את המיקוד העסקי שלנו ואת הדבקות בתוצאות והשגת היעדים. אלו התחלפו בשיחות מסדרון ובעיסוק מרובה בשעות העבודה בעניינים אשר אינם קשורים להשגת יעדיה של החברה ולהתמודדותה עם התחרות בשוק".

שרון מוסיף: "אבהיר, כי אינני מביע עמדה כלשהי בקשר להחלטה אישית של כל עובד/ת ביחס להצטרפות לארגון עובדים, פעילות אותה ניתן לבצע בלי להפריע לעבודה, ולא תוך כדי העבודה. עתה משחלפו החגים, עלינו לחזור ולהתמקד, כמו בעבר, בעשייה השוטפת ובתחרות.

"אציין, שבשבועות האחרונים התוצאות העסקיות שלנו נחלשו כתוצאה מאובדן המיקוד והסחת הדעת, וכמובן שבשוק תחרותי כשלנו הדבר נוצל על-ידי מתחרינו. אני קורא לכל אחד ואחת מכם, מנהלים ועובדים כאחד, חיזרו במלוא המרץ לפעילות העסקית השוטפת. התמקדו בתחרות העזה, בשיפור הרשת ושיפור השירות ללקוחותינו, כי אין לנו חברה אחרת. עלינו לשמר את הנכס היקר מכל - אלו הם לקוחותינו - ונוכל לעשות זאת אך ורק אם נקדיש את מלוא מרצנו לעשייה זו".

לדברי שרון, "פלאפון היא הבית של כולנו. עלינו לשמור עליו מכל משמר ולחזק אותו כל העת. אל לנו לשכוח שאנו פועלים מול מתחרים חדשים ונחושים, המנסים מדי יום לקחת לנו לקוחות ולנצל כל חולשה שלנו. עלינו להתאחד ולהגן על הבית, כי רק תוצאות עסקיות חיוביות יבטיחו לכולנו פרנסה טובה לאורך זמן".

מהוועד המתגבש של עובדי פלאפון נמסר: "גיל שרון מתרץ את תוצאות הרבעון השלישי ברצון העובדים להתאגד. הוא זה אשר פוגע בחברה בכך שלא מקבל את רצון העובדים בוועד. אנו קוראים לשאול אלוביץ' להתערב ולסיים את הסאגה ולהכיר בוועד".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מסרה בתגובה: "מה שפגע בפלאפון הוא השכר החזירי של שרון, שמצטבר כבר ל-36 מיליון שקל וזאת שעה שהחברה שהוא מנהל סופגת ירידה בהכנסות הנובעת בעיקר מניהולו הכושל ומכך שלא נערך כראוי לתחרות. גם הדיבידנדים הפראיים שנמשכו מהחברה גרמו להחלשתה. מוטב לשרון שיפסיק להיאבק בעובדים הנלחמים על תנאי שכר וזכויות בסיסיות, יכיר בהתארגנות שלהם ויפסיק לחפש שעירים לעזאזל".