פסגות: "פרישת כחלון עשויה לשחרר האחיזה הרגולטורית"

האנליסטית אילנית שרף: "הקדמת הבחירות והודעת הפרישה של שר התקשורת עשויה להוות אתנחתא רגולטורית לשוק התקשורת" ■ ההמלצה ומחיר היעד למניית בזק ייבחנו מחדש

"הקדמת הבחירות והודעת הפרישה של שר התקשורת משה כחלון עשויה לשחרר במשהו את האחיזה הרגולטורית בשוק התקשורת, גם אם רק בטווח הקצר", כך כותבים בפסגות ברוקראז'. בבית ההשקעות הוציאו ללקוחותיהם עדכון על מניית בזק ומסרו כי ההמלצה ומחיר היעד למניה ייבחנו מחדש.

כפי שפורסם ב"גלובס", גם בפסגות חוששים כי הקדמת הבחירות עלולה לעכב את הרפורמות בשוק התקשורת, ובמקרה ששר חדש ייקח את האחריות - הן נתונות בספק. מאידך, מציינים בפסגות, יתכן כי משרד התקשורת ימשיך לקדם את הרפורמות במלוא העוצמה ועד לסיום הקדנציה הנוכחית עוד כחודשיים וחצי.

האנליסטית אילנית שרף סבורה כי שר התקשורת החדש יצטרך להיכנס לנעליים גדולות ולהמשיך את המורשת של השר היוצא כחלון. היא מבקשת לציין, כי חלק גדול מהעבודה כבר התבצעה בקדנציה הנוכחית, אך לא ברור אם השר החדש יהדק את חגורת הרגולציה סביב חברות התקשורת לטובת הצרכן - כפי שעשה כחלון.

"כל ניסיון שלנו להביע עמדה מרגיש כמו הימור לא בטוח. אנו מעריכים כי בטווח הקצר מניית בזק צפויה ליהנות מתיקון על רקע השינויים הפוליטיים והאפשרות לדחיית חלק מהרפורמות, אך בהמשך אנו צופים שינוי מגמה לנוכח פגיעה בתוצאות הפעילות", לדברי שרף.

האנליסטית צופה לבזק ירידה של כ-19% במכירות וכ-25% ב-EBITDA, וכן ירידה של 5% בשנה בממוצע בהכנסות של בזק מתחום המפ"א, עד 2016 וירידה בשיעור של כ-7% ב-EBITDA. שיעור ה-EBITDA בשנה המייצגת (2016) יעמוד להערכתה על 50% - גבוה משמעותית בהשוואה לחברות דומות בעולם.

לדברי שרף, "בקבוצת בזק כולה קיימת השפעה מעט ממתנת מצד מגזרים אחרים. בסה"כ אנו צופים התכווצות של כ-17% עד שנת 2016 ביחס ל-2012 ושיעור ה-EBITDA צפוי לעמוד על 38% בהשוואה לכ-41% בשנת 2012, הגבוה מהממוצע בעולם".

בפסגות יעדכנו את מחיר היעד וההמלצה למניית בזק לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי. "אנו סבורים כי במידה והרפורמות יצאו במלואן אל הפועל, התחזית שלנו עשויה להתברר אפילו כאופטימית. חלק לא מבוטל מהתחזית להתכווצות בפעילות מושפע מרפורמות שכבר בוצעו ויש להן כבר היום השפעה על התוצאות. עם זאת, התרופפות רגולטורית עשויה להוביל להתמתנות קצב הירידה בהכנסות וברווחיות", לדבריהם.