קיבוץ שדות ים במו"מ למכירת השליטה באבן קיסר

הקיבוץ צפוי לאקזיט של מאות מיליוני דולרים ■ הערכות: הרוכשות הפוטנציאליות הן קרנות זרות ■ יצרנית משטחי הקוורץ הונפקה במארס השנה בנאסד"ק ונסחרת לפי שווי של 482 מיליון דולר

קיבוץ שדות ים, בעל השליטה בחברת אבן קיסר, מנהל מגעים ראשוניים למכירת גרעין השליטה בחברה, כך נודע ל"גלובס". יצרנית משטחי הקוורץ נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 482 מיליון דולר, ולקיבוץ יש החזקה של 56.1% בחברה, כך שאם המגעים יבשילו לעסקה, מדובר יהיה באקזיט של מאות מיליוני דולרים לקיבוץ.

לפי הידוע, המו"מ מתרכז במכירת חלק מהחזקות הקיבוץ, או כולן. בעלת המניות השנייה בגודלה באבן קיסר היא קרן טנא (24%), שרשמה אשתקד אקזיט מהשקעה שביצעה במפעל קיבוצי אחר, נטפים. הקרן עשויה להצטרף למכירת המניות.

ככל הידוע, המגעים על אבן קיסר מתנהלים בעיקר מול קרנות השקעה זרות, ביניהן על פי ההערכות גם פרמירה (שרכשה את השליטה בנטפים). כבנקאי ההשקעות של העסקה משמש ככל הידוע בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן, שנמנה עם חתמי ההנפקה הראשיים של אבן קיסר.

בהנפקתה הראשונית בניו יורק, שבוצעה במארס האחרון, גייסה אבן קיסר 84.3 מיליון דולר לפי מחיר של 11 דולר למניה. בחודשיים האחרונים עלתה המניה ב-26%, וביום שישי נסגרה על מחיר של 14.9 דולר - תשואה של 35% על המחיר בהנפקה.

אבן קיסר, שהוקמה לפני 25 שנה, מייצרת משטחי קוורץ לבית ולעסק. קוורץ הוא מינרל נפוץ, שקוף, וצלול מזכוכית, אך קשה מפלדה, מה שהופך אותו לפופולרי יותר ויותר בהשוואה למשטחי גרניט וחומרי גלם אחרים. כמנכ"ל אבן קיסר מכהן יוס שירן.

אבן קיסר סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 75.4 מיליון דולר, גידול שנתי של 14.2%. עיקר הגידול נבע מפריחה בפעילות החברה בארה"ב, פעילות שגדלה ב-60%. שיעור הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון השני על 18.4% ובשורה התחתונה היא רשמה רווח נקי (Non GAAP) של 12 מיליון דולר. מאבן קיסר נמסר בתגובה, כי "החברה לא מגיבה על שמועות".