נקש לעובדי ארקיע: נרכוש את חלקכם לפי 100 מיליון שקל

האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, בעלי השליטה בחברת התעופה ארקיע (70%), שלחו היום הצעת לרכוש את כל מניות עובדי החברה (30%)

האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, בעלי השליטה בחברת התעופה ארקיע (70%), שלחו היום (ב') בשעות הצהריים הצעת לרכוש את כל מניות עובדי החברה (30%), לפי הערכת שווי כוללת של 100 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

בתקופה האחרונה נתגלעו חילוקי דעות בין בעלי החברה והנהלת החברה לבין ועד העובדים, בין היתר, על רקע הודעתו של יו"ר דירקטוריון החברה, אבי נקש, כי נדרשת הזרמה של משותפת לכלל הבעלים של כ-10 מיליון דולר לקופת החברה. וזאת - למטרת להתייעלות החברה. הודעתו זו של נקש קוממה את העובדים שלא ראו עין בעין את הצורך להכניס יד לכיס. ארקיע מפעילה צי של שמונה מטוסים והיא מעסיקה כ-700 עובדים, מתוכם כ-80 טייסים.

אתמול פנה ועד עובדי החברה להסתדרות העובדים בבקשה להכריז על סכסוך עבודה במחאה על תוכנית ההתייעלות שאישר בסוף השבוע דירקטוריון החברה. התוכנית כוללת, בין היתר, קיצוצי שכר, פיטורי עובדים ופתיחת ההסכם הקיבוצי עם הטייסים - שתוקפו עומד לפוג. ראש ועד עובדי החברה, יגאל כהן, שיגר בשבוע שעבר מכתב ליו"ר החברה נקש במחאה על מה שהגדיר התנהלות קלוקלת של הנהלת החברה בגיבוי של הבעלים.

מהמכתב עלה, כי ארקיע צפויה לסיים את שנת הפעילות 2012 בגירעון של כ-10 מיליון דולר. במכתבו כתב כהן, כי מאז שהציגה הנהלת החברה את הצפי להפסד האמור היא "לא נקטה מאז כל צעד לגיבוש תוכניות עבודה ראויות לחברה, ונקטה מדיניות של 'שב ואל תעשה', תוך התעלמות בלתי סבירה ממצבה של החברה".

דוברת ארקיע אישרה את הצעת הרכש, אך הבהירה כי אינה צד לעסקאות בין הבעלים.

תאגיד מועצת עובדי ארקיע, המחזיק ב-30% מהחברה מסר בתגובה: "מדובר בניסיון מניפולטיבי של הנהלת ארקיע בראשותם של אבי נקש וגדי טפר, להסית את תשומת הלב הציבורית מניהולה הכושל אשר הביא את ארקיע לצפי הפסדים של כ-10 מיליון דולר. העובדים רואים ישיבות עליונה להמשך אחזקתם במניות ארקיע ומאמינים ביכולתם להמשיך ולתרום, כשם שעשו בשישים השנים האחרונות, לפיתוחה ולשגשוגה של ארקיע כמובילת ענף התעופה בישראל. הצעת הרכישה איננה עומדת על סדר היום".