חבילה צרה? צרה צרורה

קיפניס בכורסה: האם שילוב של ערוץ ספורט בחבילה המוזלת של הוט ו-yes עלול להתברר כמכה לערוצי הספורט?

1. כפי שפורסם ב"גלובס", בתוך מספר חודשים יוכלו אזרחי ישראל ליהנות מחבילת ערוצים צרה שכופה מועצת הכבלים והלוויין לספק לציבור. בתוך החבילה הצרה ייכלל גם ערוץ ספורט, ככל הנראה ערוץ הבסיס של ערוץ הספורט (55 היום).

מבחינת חובבי הספורט "הרכים" מדובר בבשורה של ממש, בוודאי על רקע המצב הכלכלי שמחייב בחינה מחודשת של תקציב הפנאי. למה חובבי ספורט רכים? מפני שמשתמשים כבדים, כמוני למשל, לא יחסכו אפילו שקל: אני לא יכול להחמיץ אף משחק של מנצ'סטר יונייטד ואף במשחקים טעונים פחות, התמכרתי כבר לצפייה באיכות HD. לעומת אומללים כמוני, יכול חובב הספורט הסביר דווקא לגלות עניין בחבילה הצרה, לפחות בכל הקשור להיצע שידורי הספורט שהיא מספקת. נניח לרגע שהערוץ שייכלל בה לבסוף (זאת לפחות ההערכה) הוא ספורט 5. אם כך, צפוי הצופה ליהנות מהמשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל בערוץ 1, ממשחקי מכבי ת"א ביורוליג בערוץ 10, ממשחקי נבחרות ישראל בכדורגל וכדורסל (שישודרו בערוצים 1, 10 או 5), ממשחקי ריאל וברצלונה בליגה הספרדית, ממשדר הסיכום של המחזור בליגת העל בכדורגל במוצאי שבת, מהליגה בכדורסל, ממשחק בשידור ישיר מהליגה הלאומית ומהליגה לנוער וכן ממהדורה יומית של "חדשות הספורט". במילים אחרות: היצע די מכובד של שידורים שיכול לפטור את כל אלה שאינם נמנים על הגרעין הקשה של צופי הספורט מכל ערוצי הספורט האחרים.

מוקדם לדעת מה תעשה החבילה הצרה הזאת לשלל ערוצי הספורט (כמו לעוד ערוצי נישה אחרים), מה שבטוח הוא שאפילו מי שהמצב הכלכלי לא מחייב אותו לקצץ בהוצאותיו, עשוי למצוא את עצמו חושב פעמיים כאשר אלטרנטיבה אחת היא לשלם כמאה שקלים לחודש תמורת חבילה "צרה", והאלטרנטיבה האחרת היא לשלם פי שלושה עד פי ארבעה (או במילים אחרות, עוד כ-2,500-3,000 שקל לשנה).

אם אכן כך יהיה, עוד יתברר שהחבילה הצרה היא צרה צרורה לערוצי הספורט.

2. כמי שהתגולל כאן לא אחת על רמת השידורים הנמוכה של צ'רלטון, יהיה זה אך הוגן למנות כאן את שבחם: איכות השידורים מליגת העל בכדורגל עלתה השנה מדרגה. לא כל השינויים הם פרי עמלו של הגוף המשדר, ובכל זאת המוצר הסופי טוב יותר. זה מתחיל עם צילומי השחקנים שיורדים מהאוטובוס שמביא אותם לאצטדיון, נמשך עם הצילומים מתוך חדר ההלבשה שמראים את מדי המשחק תלויים לראווה ומגיע לשיא עם הראיונות הקצרצרים של שני המאמנים עם העלייה מחדר ההלבשה במחצית המשחק.

כך קורה שגם כאשר הכדורגל שכונה, לפחות האריזה שואפת לקלאסיקו. לכאורה מדובר במשהו שמוכר כבר שנים רבות לכל צופה כדורסל (ובמיוחד לחובבי ספורט אמריקני), אבל על זה כבר נאמר שמוטב מאוחר. מי שסבור שמדובר בפרטים טכניים שוליים, מחמיץ את התמונה: מדובר בדיוק בפרטים הקטנים שעושים את ההבדל.

במקביל גם קשה שלא לשים לב ששלושה משחקים (שניים בצ'רלטון ואחד בערוץ הראשון) משודרים ב-HD, ממש כמו תוכנית סיכום המחזור של ערוץ הספורט. אז נכון שלשמוע את מוטי חביב ורפעת טורק משדרים את ה-0-0 בין הפועל חיפה להפועל ב"ש זאת חוויה מטרידה - ולא יעזרו כל השטיקים הטכנולוגיים שבעולם. אבל בכל זאת, קשה שלא לשים לב שלפחות בתנאי השידור הכדורגל הישראלי בהחלט עלה העונה מדרגה.