ראסל: "הילדים והנכדים שלנו יקללו היום שבו ה'פד' השתלט"

הכלכלן הפסימיסט טוען במזכר החודשי שפרסם כי ה'פד' שולט על המערכת הפיננסית ומכוון את שוקי המניות והדרך היחידה להגן על הכסף היא באמצעות רכישת זהב ■ "זאת בושה שיש לנו רק דרך אחת להגן על הכסף שלנו"

הכלכלן הידוע ריצ'רד ראסל, המוכר יותר בתחזיות האיימים שהוא מספק חדשות לבקרים, שוב יוצא נגד המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב ומביע עמדה חיובית לגבי הזהב, במהלך המזכר החודשי שהוא פרסם לפני מספר ימים.

במזכר שפורסם באתר הכלכלי "קינג וורלד", ראסל כתב: "הילדים והנכדים שלנו יקללו את היום שבו ה'פד' הפך להיות, בצורה חשאית, ה'מאסטר' של המערכת המוניטרית של ארה"ב".

בהמשך, ראסל "מכה על חטא": "אני 'נקרע' בין שני רגשות. מצד אחד, אני רוצה להיות שורי למען טובתה של האומה ולמען עתידם של חמשת ילדי. אך, מצד שני אני כועס על עצמי משום שלא הייתי אמיץ מספיק ולא אמרתי לקוראי להיות שוריים ולרכב על הראלי האחרון".

האנליסט הפסימי שרואה בקורלציה שבין מדד הדאו ג'ונס למדד התחבורה מעין ראי המשקפת את מצב השווקים, ממליץ למשקיעים דווקא להישאר מחוץ לשווקים ו"לשבת על הגדר", אלא אם כן שני המדדים יכבשו שיאים חדשים. תחילה הדאו, ולאחר מכן מדד התחבורה שלמעשה יאשר את השיא של הדאו. (באמצעות הצלבה של הממוצעים הנעים שלהם)

"אני מקווה ששני הממוצעים (של הדאו ושל מדד התחבורה) יפרצו מעלה לשיאים חדשים, והשווקים יהפכו לשוריים. זה יהיה טוב עבור המדינה - לפחות לזמן מה", הוא מצהיר ומוסיף באותה נשימה: "אך אל 'תעבדו על עצמכם', השווקים האלו נשלטים, ותמיד היו נשלטים, ע"י בן ברננקי וחבורתו ב'פד'".

"זאת בושה שיש לנו רק דרך אחת להגן על הכסף שלנו מפני הצעדים של ה'פד', והדרך הזאת היא פשוט לרכוש 'כסף אמיתי', כלומר לרכוש זהב", כותב ראסל ומוסיף כי אם ל'פד' הייתה דרך לעשות זאת, הוא היה מוציא מחוץ לחוק את המתכת היקרה.

לבסוף, ראסל מתגאה בכך שהזהיר את משקיעיו והמליץ להם "לברוח" ממניית גוגל לקראת הדוחות הפושרים שפרסמה, שכאמור מאז היא צנחה ביותר מ-10%.

אז כיצד הוא מסביר את הראלי האחרון בשווקים? (עד לפני מספר ימים) ראסל כותב במזכר: "המשקיעים הפרטיים בארה"ב משכו כ-138 מיליארד דולר מתעודות הסל (ETF) וקרנות הנאמנות המנייתיות, מאז מארס 2009. לכן, סביר להניח שהמשקיעים הקטנים אינם אחראים לראלי האחרון", הוא מסביר. "מנגד, אני מאמין כי מנהלי קרנות הגידור והסוחרים הגדולים הם אלו שהניעו מעלה את השווקים, בניסיון להציג תשואות חיוביות לקראת סוף השנה".