שלמה מעוז: "לא רוצה להיות שר אוצר, רוצה לטפל בדיור"

מעוז, שהודיע אתמול על הצטרפותו לליכוד של נתניהו, אמר בראיון לגל"צ: "לא פוחד מאף אחד, אומר רק אמת" ■ בשנה האחרונה נשא מעוז את "נאום הלבנים", כינה את צעירי ישראל "טפילים" והתנגד להפחתת מס הדלק

"אין לי אמביציה להיות שר אוצר בממשלת נתניהו, אני רוצה להתעסק בנושא הדיור, לקדם את תחום המקרקעין בישראל", כך אומר הבוקר (א') הכלכלן הבכיר שלמה מעוז, המצטרף הטרי לליכוד שהודיע אתמול על ריצה בפריימריז במפלגה. לדבריו, "הגיע הזמן שלאנשים יהיו דירות, אין כמו דירות בבעלות כדי לשפר את המצב הכלכלי, ואת זה אני רוצה לקדם".

מעוז דיבר בראיון בגלי צה"ל על שאיפותיו הפוליטיות: "אני הולך להיות מקצוען בכל מה שאעשה. עד כה בכל מה שעשיתי הצלחתי, אני בא עם האיכויות, הידע והתרומה שלי, ואשמח לעזור לכל העם", אמר מעוז.

מעוז אמר בראיון, כי כולם ברחוב אומרים לו "רוץ" (לפוליטיקה) וכי הוא בטוח שהידע והניסיון שצבר יסייעו לעם.

מעוז נשאל לגבי ההתבטאות השנויה במחלוקת שלו שהביאה לפיטוריו מתפקיד הכלכלן הראשי באקסלנס, באשר לשליטת "הלבנים" בבנק לאומי ובבית המשפט העליון, ואמר כי "אמת דיברתי, בכל הדברים. אני לא פוחד מאף אחד ואומר רק את האמת - גם בכלכלה, גם במשפט ובכל. אם האליטה חושבת שהיא תסיט את הנושא מהשליטה שלה בכל המנגנונים- היא טועה".

כזכור, בינואר השנה נשא מעוז את "נאום הלבנים" בו השתלח ב"אליטה האשכנזית", כדבריו. בין היתר, מעוז אמר כי "הייתי מעדיף שהמחאה תתחיל בפתח-תקווה איפה שיש פערים אמיתיים ולא במרכז תל-אביב איפה שכל האשכנזים האליטיסטים", טען ש"קרקעות המדינה נשדדו על-ידי קיבוצים ומושבים" וכינה את לאומי "בנק של לבנים".

לאחר שפוטר מאקסלנס בעקבות אותו נאום, השווה מעוז בין פיטוריו לשריפת הספרים של מחברים יהודים בגרמניה הנאצית. מעוז מכהן כדירקטור במספר חברות וכיו"ר אתר הון ליין. לפי הערכות, הוא משתכר יותר מ-100 אלף שקל בחודש בתפקידים אלה.

בשלהי פברואר, נוכח הסערה סביב מחירי הדלק שאיימו לחצות את ה-8 שקלים לליטר בנזין לראשונה, אמר מעוז ש"אסור להפחית את מס הבלו" והציע ש"היי-טקיסטים ייסעו יחד לעבודה".

במאי השנה, לאחר פרסום טור באתר "גלובס" של אורית-קלייר ארזי על דור הצעירים המוחה נגד יוקר המחיה, אמר מעוז שהצעירים בישראל הם "טפילים שיושבים ומבזבזים כסף בבתי-קפה, שותים בירה ונוסעים הרבה לחו"ל".

בטור ל"גלובס" שכתב ביוני השנה הוא קרא גם להקפיא את קצבאות הילדים, לבטל את הפטור ממע"מ באילת, להטיל מע"מ של 8% על פירות וירקות, להטיל מס על הבנקים ולעצור חדירת עובדים זרים.