רוזנצוויג יפסוק בדרישת מינטקביץ' לקבלת 17 מ' ש' מדיסקונט

רשות ני"ע הודיעה כי אינה מתנגדת למינוי ■ עד היום הפריש הבנק 15.5 מיליון שקל בגין דרישתו של מינטקביץ', ששימש יו"ר הבנק עד 2006

שנה לאחר שאריה מינטקביץ', יו"ר בנק דיסקונט לשעבר, תבע את הבנק שבראשו עמד בטענה שהוא חייב לו 17 מיליון שקל, הודיעה רשות ני"ע כי היא אינה מתנגדת למינויו של ג'וש רוזנצוויג כפוסק מוסכם במחלוקת בין הצדדים. כך נודע ל"גלובס". המהלך עשוי לסלול את הדרך לסיום סאגת השכר של מינטקביץ', שנמשכת מאז שנת 2009. רוזנצוויג שימש בעבר יו"ר הבנק הבינלאומי.

מחלקת תאגידים ברשות ני"ע הודיעה בחודש שעבר לדיסקונט כי "בשים לב למכלול נסיבות העניין, ובכללן חלוף הזמן (6 שנים) וחילופי הדירקטורים, איננו מוצאים לנכון להתערב בהליך אישור שכרו של מינקביץ' על ידי פוסק מוסכם כתחליף להליך משפטי, ובלבד שמדובר בהליך שאינו הליך של פשרה ואשר במסגרתו שומר הבנק על כל זכויותיו וטענותיו".

מינטקביץ', לשעבר יו"ר רשות ני"ע, כיהן כיו"ר דיסקונט בשנים 1997-2006 (אז בשליטת המדינה). על פי התביעה שהגיש אשתקד בביהמ"ש המחוזי, הוא זכאי לסכום של 17 מיליון שקל בגין תוספות שכר שאושרו ולא שולמו (5 מיליון שקל), מענק הפרטה (10 מיליון שקל) ופיצויי פרישה (2 מיליון שקל). מינטקביץ' סיים את תפקידו בבנק בפברואר 2006 בעקבות מכירת גרעין השליטה לקבוצת מתיו ברונפמן.

"מקרה ייחודי בנסיבותיו"

דיסקונט לא פסל על הסף את פנייתו של מינטקביץ', והפריש עד היום סכום של 15.5 מיליון שקל בגין הפרשה.

עם זאת הצדדים לא הצליחו להגיע במשך השנים לפשרה מוסכמת, בין השאר בעקבות התערבות המדינה. משרד האוצר הטיל וטו כאשר מי ששימשו בתפקיד החשב הכללי, תחילה ירון זליכה ולאחר מכן שוקי אורן, התנגדו נמרצות לתשלום למינטקביץ'. בשלהי 2010 מכרה המדינה את יתרת מניותיה והווטו של משרד האוצר הוסר.

כהונה שהסתיימה עקב חילופי שליטה

מינטקביץ' ציפה להתקדמות בעניינו, אך לאחר שנוכח כי דיסקונט ממשיך לכאורה להתחמק מסיום הפרשה, הגיש אשתקד, באמצעות עו"ד רם כספי, תביעה לביהמ"ש המחוזי בת"א.

בהמשך, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה בדבר מינוי פוסק מוסכם, מחק מינטקביץ' בתחילת השנה הנוכחית את המרצת הפתיחה (בקשה להליך משפטי מזורז) שהגיש אשתקד.

בחודש שעבר העבירה עו"ד רונית אברמזון, המייצגת את בנק דיסקונט, בקשה לעוה"ד אמיר הלמר וחווה בינשטוק מרשות ני"ע.

אברמזון הסבירה שכהונתו של מינטקביץ' הופסקה בשנת 2006, ורק בשנת 2009, שלוש שנים לאחר תום כהונתו, פנה לבנק באמצעות עו"ד כספי ודרש תשלומים שונים בגובה של 17 מיליון שקל. "לפנינו מקרה ייחודי ביותר. תרומתו לבנק אינה מוטלת בספק, מדובר ביו"ר שכהונתו הסתיימה עקב חילופי שליטה", כך כותב הבנק לרשות ני"ע, "הגיעה העת לסיים סאגה ארוכה זו, ואנו חוזרים ומדגישים כי מדובר במקרה ייחודי מאוד בנסיבותיו, שלגביו ננקטה דרך טיפול ראויה ונכונה".

מינטקביץ', שחגג בחודש שעבר יום הולדת 70, מועסק כיום בקבוצת אי.די.בי כסגן יו"ר אי.די.בי אחזקות וכיו"ר החברה המוחזקת אלרון (בחצי משרה). במקביל הוא משמש מאז 2005 כממלא מקום יו"ר גזית גלוב. עלות העסקתו בשתי החברות נדיבה, ומסתכמת בכ-5-7 מיליון שקל בשנה.

עלויות השכר של אריה מינטקביץ
 עלויות השכר של אריה מינטקביץ