דוראד תמכור לשטראוס חשמל ביותר מחצי מיליארד שקל

דוראד אנרגיה תמכור לשטראוס חשמל עד 27 מגה-ואט בתעריף מוזל לתקופה של 15 שנים ■ נמצאת בשלבים מתקדמים של בניית תחנת הכח הפרטית הגדולה בישראל באשקלון

דוראד אנרגיה חתמה בימים אלו עם קבוצת שטראוס על הסכם למכירת חשמל של עד 27 מגה-ואט בתעריף מוזל לתקופה של 15 שנים, ובהיקף של מעל חצי מיליארד שקל. זאת, שבועיים לאחר שחתמה על הסכם גז עם שותפות תמר.

דוראד נמצאת בשלבים מתקדמים של בניית תחנת הכח הפרטית הגדולה בישראל על קרקעות קצא"א באשקלון. התחנה שתופעל באמצעות גז טבעי תספק כ-840 מגוואט ותוקם בהשקעה כוללת של כמיליארד דולר.

עם לקוחותיה של דוראד נמנים משרד הביטחון, מקורות, כתר פלסטיק, אסם, רשת ישרוטל, רשת פתאל ועוד, עימם כבר התקשרה דוראד בהסכמים למכירת חשמל. מדובר במצטבר, בהסכמים למכירת יותר ממחצית ההספק המותקן של התחנה. דוראד צפויה להתחיל לפעול לקראת הרבעון האחרון של שנת 2013, וייתכן והפעלתה אף שתוקדם באופן חלקי לקיץ 2013.

יעל להב, סמנכ"לית השיווק של דוראד, אשר ניהלה את המו"מ מטעמה, נמצאת בתהליכים מתקדמים של משא ומתן למכירת יתרת החשמל שתייצר התחנה עם מספר חברות נוספות במשק.

מנכ"ל דוראד, אלי אסולין, מסר כי "אנו פורצי דרך בתחום שוק החשמל הפרטי במדינת ישראל, נמשיך למכור את החשמל שנותר לנו ללקוחות פרטיים, ונתרום לשיפור אמינות מערכת החשמל והגדלת הרזרבות הדרושות למדינת ישראל לעמידה בשיאי העומס בשנים הקרובות".

דוראד, נמצאת בבעלות משותפת של חברת קצא"א, (37.5%), זורלו (25%), אדלקום מקבוצת אדלטק (18.75%), ודורי תשתיות אנרגיה (18.75%).