אי.די.בי: "המוסדיים מנסים לזעזע את החברה ולפגוע בה"

במכתב תגובה שנשלח ע"י עו"ד רם כספי, רומזת אי.די.בי כי לגופים כמו פסגות והפניקס יש אינטרס חזק באי.די.בי פיתוח, אולם הם מנצלים את החזקותיהם הקטנות יחסית בחברה האם כדי לזעזע את כל הקבוצה

מחריף המאבק בין אי.די.בי לגופי המוסדיים מחזיקי האג"ח שלה. אמש שלחו הנאמנים של סדרות האג"ח של אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר מכתב, ובו הציגו אולטימטום לחברה לבל תבצע את התשלום הקרוב בהיקף של כ-65 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד' בחודש הבא, ממקורותיה הכספיים.

היום הגיעה התגובה של אי.די.בי, ובמכתב ששלחה לנאמנים, באמצעות עורכי הדין רם כספי ואברהם וול, היא דורשת מהם לבחון את ניגודי העניינים של מחזיקי האג"ח להם החזקות הן באי.די.בי אחזקות והן בחברה הבת אי.די.בי פתוח.

ניגוד עניינים זה נוצר לטענת החברה מכיוון שלאי.די.בי אחזקות, שהיקף החוב שלה למחזיקי האג"ח עומד על כ-1.6 מיליארד שקל, הוצמדה בדוחות האחרונים הערת "עסק חי", אשר מאפשרת לנאמנים לנקוט פעולות מול החברה. זאת, בעוד שלחברה הבת אי.די.בי פתוח, אשר היקף האג"ח שלה נאמד בכ-4.3 מיליארד שקל, אין הערת "עסק חי", ולבעלי האג"ח שלה אין אפשרות להתערב בענייני החברה.

לטענת אי.די.בי, היות שלמחזיקי האג"ח באי.די.בי פיתוח אין אפשרות לפעול מולה, הם מנצלים את ההחזקה שלהם באג"ח החברה האם, אי.די.בי אחזקות, הגם שהיא קטנה משמעותית, על מנת לזעזע את הקבוצה ולפגוע בה.

בסיטואציה שכזו נמצא בין היתר בית ההשקעות פסגות, הגוף האקטיבי ביותר כנגד הנהלת אי.די.בי, אשר איננו חושש להצהיר כי יפעל לפירוק הקונצרן במידה ולא יעמוד בהתחייבויותיו. היקף ההחזקה של פסגות באג"ח אי.די.בי פתוח גבוה פי כמה מהחזקתו באי.די.בי אחזקות, וכן הפניקס, אשר מחזיקה קרוב לרבע מיליארד שקל באג"ח אי.די.בי פתוח.

כך, רוב האינטרס של גופים אלה מצוי באג"ח של אי.די.בי פתוח, אולם לטענת אי.די.בי הם משתמשים בהחזקה הנמוכה שלהם באג"ח החברה האם כדי לדאוג לאינטרסים שלהם בחברת הבת.

במכתב דרשה אי.די.בי מהנאמנים, "לבחון בדחיפות את סוגיית ניגודי העניינים ולהודיענו בכתב וללא דיחוי את עמדתכם בסוגיה זו, הן לעניין הרכב החברים ב'נציגות המשותפת' של החברה, והן לעניין אופי ההצבעה באסיפות של מחזיקי האג"ח של החברה".