שטייניץ תוקף את תוכנית יחימוביץ': "תביא לאבטלת המונים"

שר האוצר על התוכנית הכלכלית של יו"ר מפלגת העבודה: "מי שלא מתמקד בנושאים של יצירת מקומות עבודה לא באמת מציג תוכנית כלכלית"

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס היום (ג') לתוכנית הכלכלית של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ואמר: "זו תוכנית שתבריח משקיעים, ופירושה אבטלת המונים של בין חצי מיליון למיליון מובטלים. אנחנו לא רוצים להיות שם".

לדבריו, "מי שלא מתמקד בנושאים הללו של יצירת מקומות עבודה לא באמת מציג תוכנית כלכלית. אם מסתכלים על מסע הבחירות בארצות-הברית, רואים שהנושא הוא צמיחה ויצירת מקומות עבודה, כל השאר זה פופוליזם זול. דברים כמו שהציעה יחימוביץ' ניסו ביוון ובספרד, ותראו איזו קטסטרופה הם הביאו שם".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדברי שטייניץ על התוכנית לכלכלה הוגנת: "נתניהו ושטייניץ חוששים מכך שלראשונה מוצבות בפני הציבור שתי אופציות: קפיטליזם קיצוני ומיושן - או תפיסה חברתית של כלכלה הוגנת וחברה צודקת שתקטין את הפערים בחברה, תחזק את מעמד הביניים ותשנה לחלוטין את הנתיב הכלכלי.

"שטייניץ, שבתקופתו גדלו הפערים ונשחק מעמד הביניים יותר מאשר בתקופתם של כל שרי האוצר האחרים, ושהביא אנשים עובדים למצב שבו אינם מסוגלים להתפרנס, הוא שר אוצר כושל שדרדר את כלכלת ישראל.

"אנו בטוחים שהציבור ידע לשפוט בין תקציב הגזרות שאותו רוצה הממשלה הנוכחית להעביר אם חלילה ייבחר נתניהו, תקציב שיפגע אנושות בעניים ובמעמד הביניים - לבין התקציב המפוכח של מפלגת העבודה, שיביא שינוי אמיתי בחיי האזרחים במדינת ישראל".