מיקר: 1.4 מיליארד סמארטפונים יימכרו ב-2016

הדוח השנתי של דוח הטרנדים באינטרנט שהוציאה האנליסטית הבכירה מרי מיקר מצביע על כיוון אחד לתעשיית הטכנולוגיה ■ הסמארטפונים כבר עברו מזמן את מכירות המחשב ■ מכירות הטאבלטים יגיעו לכ-300 מיליון יחידות בשנה

מובייל, מובייל ומובייל - זו השורה העליונה והתחתונה שעולה מהדוח השנתי של האנליסטית הבכירה מרי מיקר, שותפה בקרן ההון סיכון KPBC. מיקר נחשבת לשם דבר בתעשיית הטכנולוגיה ורבים מחכים לדוח שלה כדי לראות את הכיוונים שאליהם נושבת רוח החדשנות בתחום.

דוח הטרנדים באינטרנט שהוציאה היום (ג') ואשר מסכם את שנת 2012, מצביע על ההתפתחות המואצת של הסמארטפונים והטאבלטים. לראייה ניתן לראות כי נרשמה עלייה משמעותית בשימוש באינטרנט הסלולרי, ובחודש שעבר כבר עמד שיעורו על 13% מכלל תעבורת האינטרנט בעולם.

למעשה, מכירות הסמארטפונים והטאבלטים עוברות באופן חד-משמעי את אלה של המחשבים - נייחים וניידים כאחד. שנת 2011 הייתה שנת המהפך - כשהסמארטפונים לבדם עוקפים את מכירות המחשבים. עד 2016, צפויות מכירות הסמארטפונים לעמוד על כ-1.4 מיליארד יחידות ומכירות הטאבלטים יגיעו לכ-300 מיליון יחידות.

בה בעת, התחזיות מראות כי מכירות המחשבים רושמות ירידה קלה במיוחד לאורך השנים הקרובות (כ-350 מיליון יחידות בממוצע), אך מצליחות לשמור על סטטוס קוו פנימי בחלוקה בין מכירות המחשבים הנייחים למחשבים הניידים.

מיליארד משתמשי סמארטפונים

הכסף הגדול בתעשיית המובייל לא מגיע רק מהמכירות, וגם עולם התוכן רושם עלייה ניכרת. מהדוח של מיקר עולה, כי בעוד שב-2008 עמדו ההכנסות ממכירת אפליקציות ומפרסום סלולרי על 700 מיליון דולר, והן צפויות לסיים את השנה עם 19 מיליארד דולר. בניתוח פנימי עולה כי 70% מההכנסות מגיעות ממכירות אפליקציות והיתרה מפרסום.

למעשה, הפרסום הסלולרי הוא נקודת החולשה העיקרית של התחום, שעדיין לא מממש את הפוטנציאל שבו.

מחקר של חברת eMarketer, שמיקר שילבה בדוח השנתי שלה, מצביע על כך שבעוד שב-2011 שיעור השימוש בטלוויזיה זהה לשיעור הפרסום בה, בסלולר הפערים גדולים. כך, קיים פער של 9% בין זמן השימוש בסלולר לעומת הפרסום בו. כל זאת, יש לציין, על אף שהסמארטפונים עדיין נמצאים בשלבי חדירה בחלק ממדינות העולם.

למעשה, בעולם יש כיום רק מיליארד משתמשי סמארטפונים לעומת 5 מיליארד משתמשי טלפונים רגילים. מדובר על שיעור חדירה עולמי של 17% בלבד, אך הגידול השנתי עומד על 42% ונראה כי בשנים הקרובות הפערים צפויים להצטמצם.

המהפכה של Waze

מיקר מתייחסת בדוח שלה גם לשימושים השונים בסלולר שהביאו לשינויים טכנולוגיים בענפים שונים. אחת הדוגמאות הבולטות שלה היא דווקא חברת Waze הישראלית והמהפכה שהיא עשתה בעולם הניווט. כך, מראה הדוח, כי הרבעון הראשון של 2012 הביא למהפך בתחום כשמספר המשתמשים החדשים בתוכנת Waze עקף את מספר מכשירי הניווט שנמכרו בצפון אמריקה ואירופה.

גם בפן הקמעונאי, נראה בבירור אימוץ מכשירי המובייל. שיעור השימוש בסמארטפונים ובטאבלטים כמכשיר לרכישת מוצרים ביום המכירות המפורסם Black Friday , זינק פי 4 בין 2010 ל-2012. לפני שנתיים, עמד שיעור התעבורה שהגיע ממכשירים ניידים על 6%, כשמרבית התעבורה מגיעה מהאייפון. בבלאק פריידי השנה, שנערך ממש לאחרונה, שיעור התעבורה עמד על 24%, ומרביתו הגיע מהאייפד.

גם עולם הצילום לא נשאר מאחור בכל הקשור למהפכה הסלולרית. ב-2007 הגיע שיא המכירות של המצלמות - רגילות ודיגיטליות - ועמד על 149 מיליון יחידות. שנה מאוחר יותר, כבר נרשם המהפך כשיותר סמארטפונים נמכרו בשוק מאשר מצלמות. מאז נראה שהיקף מכירות הטלפונים רק הלך וזינק ורושם פער של פי 6.5 לעומת מכירות המצלמות.

הדוח של מיקר מצביע על כך שהשימוש המקיף בסמארטפונים ובטאבלטים מתבטא לא רק בשינוי מגמות שימוש במוצרים שונים, אלא גם גורם לזינוק בהיקף המידע המשותף ברחבי הרשת - הן מהמובייל עצמו והן מהאינטרנט. בעוד שב-2011 שותפו ברשת כ-1.8 זטה בייט, השנה צפוי המספר לעמוד על כ-2.5 זטה בייט ולהגיע לכ-8 זטה בייט עד 2015.

סמארטפונים
 סמארטפונים