העליון: אייל שני ישלם את חובו עד מחר ב-9 בבוקר, ולא - ייכלא

(עדכון) - שני ייאלץ לשלם את סכום הפיגורים שצבר בתיק פשיטת-הרגל, בסך כ-189 אלף שקל, עד מחר ב-9:00 בבוקר, ולא - ייכנס מחר לכלא ל-45 יום

‎‎הזדמנות אחרונה לשף המפורסם אייל שני: בית המשפט העליון נתן היום (א') לשני ארכה עד מחר (ב') בשעה 9:00 בבוקר לשלם 189 אלף שקל לקופת תיק פשיטת-הרגל שלו, כדי שלא ייכנס למאסר. אם שני לא ישלם עד מחר את הסכום שצבר כפיגורים בתיק פשיטת-הרגל, ייכנס לתוקפו צו המאסר שהוציאה נגדו בשבוע שעבר שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, והוא ייכלא ל-45 יום.

‏במקביל, יגיש שני ערעור על צו המאסר שהוציאה אלשיך. ערעור זה יידון ב-24 בדצמבר ביחד עם הדיון בערעור שכבר הגיש שני על צו התשלומים שהוציאה אלשיך בעניינו, לפיו עליו להעביר לקופת פשיטת-הרגל 25 אלף שקל מדי חודש בגין הכנסותיו מ-3 המסעדות שבבעלותו, ובנוסף את כל תקבולי המדיה שהוא מקבל - בגין הופעותיו בטלוויזיה ובפרסומות.

‏בדיון היום טען פרקליטו של שני, עו"ד ארנון שגב, כי שני "פועל בכל דרך לגייס את הכסף, אך לשני אין סכומים כאלה". לדבריו, שני מנסה לגייס את הכספים מגורמים חיצוניים. "אנחנו מגרדים את הכסף", אמר שגב‏‏‎.‎‏

‏אחרי צאתו מהדיון אמר שני לכלי התקשורת: "אני יוצא מבית המשפט העליון בהערכה וכבוד גדול, מודה לכבוד השופטת ולבית המשפט שנתנו לי את ההזדמנות לערער על התיק הזה ב-24 לחודש"‏‏‎.‎‏

לפי ההערכות, יצליח שני לגייס את הסכום הדרוש ולא ייאלץ לשבת במאסר.

‏‎‎‏"שם ללעג את בית המשפט"

סאגת כניסתו לכלא של שני, כוכב התוכנית "מאסטר שף" המשודרת בערוץ 2, נמשכת מאז יום רביעי שעבר. שני חויב אז לשלם לקופת פשיטת-הרגל שלו חוב שצבר בסך 189 אלף שקל עד היום בצהריים - ולא ייכלא ל-45 ימים.

בהחלטתה מתחה השופטת אלשיך ביקורת חריפה על שני. "שני החליט, פשוטו כמשמעו, לשים ללעג ולקלס את ההחלטות שניתנו בעניינו, ונראה כמי שאינו מותיר בידי ברירה מרובה", כתבה.

‏בהמשך עירער שני בפני אלשיך על ההחלטה, אך היא דחתה גם את ערעורו, תוך שהיא מותחת ביקורת על הדרך בה הוגש הערעור לבית המשפט. "הבקשה הבהולה (כלשון המבקש) המונחת בפני שוגרה לבית המשפט אתמול בשעה 16:45, כאשר אין איש בית המשפט היכול לראותה, או ליתן בה החלטה, אלא אם כן ייכנס, באופן מקרי לחלוטין, וללא סיבה, אחרי שעות העבודה הרגילות", כתבה אלשיך‏‎.‎‏ "שני סבר כנראה כי בקשתו איננה דחופה דייה ויכולה להמתין ליום שישי, שעה שמכהן בבית המשפט שופט תורן, אשר אף אינו מכיר את התיק על השתלשלותו".

‏שני לא ויתר והגיש בסוף השבוע לבית המשפט העליון בקשה לעכב את ביצוע עונש המאסר, שכאמור התקבלה.

לטענת שני, הוא משלם לקופת פשיטת-הרגל, ובאמצעותה לנושיו, את כל הכנסותיו, ואף מעבר לנדרש בצו התשלומים. לדבריו, כניסתו לכלא תפגע ביכולת השתכרותו, ותמנע ממנו לשלם את חובותיו.

שני ציין בבקשה כי בקרוב הוא אמור להתחיל להצטלם לתוכנית "מאסטר שף VIP" בערוץ 2, ואם ייכנס לכלא, הוא לא יוכל להשתתף בה. עכשיו נותר לראות מה יבשל השף המפורסם עד מחר בבוקר. ‏‏‎‎‏