תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

תכירו: החברות שמפתחות מודל דיגיטלי לתחנות כוח גרעיניות

חברת ניא"פ הרוסית ודאסו סיסטמס הצרפתית, יוצרות סימולצית 3D ראשונה מסוגה לתכנון וניהול מפעלים גרעיניים ■ המוצר ישמש את לקוחות ניא"פ בתכנון, מידול ובניית תחנות כוח גרעיניות ברחבי העולם

דאסו סיסטמס, הודיעה על השלמת השלב הראשון של השותפות האסטרטגית שלה עם NIAEP (ניא"פ) הרוסית, חברת בת של תאגיד האטום הממשלתי הרוסי Rosatom, המרכזת את הידע בתחומי הנדסה, רכש ובניית תחנות כוח גרעיניות ברוסיה ומחוצה לה.

ניא"פ משתמשת בפלטפורמת 3DExperience (ערכת תוכנות משולבת מסל המוצרים של דאסו - CATIA, ENOVIA, DELMIA) לפיתוח, פיקוח על הבנייה, וניהול אירועים ותפעול שוטף של תחנות כוח גרעיניות העומדות בתקן WER-TOI המחמיר.

ניא"פ פיתחה באמצעות המערכת טכנולוגית הדמיה הנקראת Multi-D, אשר מבצעת סימולציית תהליכים הנדסיים ועסקיים ומאפשרת לבצע מידול מפורט של תהליכי בנייה והתקנה על בסיס נתוני 3D. התוצאה הינה הפחתת זמן ועלויות בנייה, כמו גם השגת יעילות גבוהה של התהליכים ושיפור רמת הבטיחות של בכורים המתוכננים על ידיNIAEP.

"על בסיס הפלטפורמה הייחודית של דאסו סיסטמס, פיתחנו פתרון אשר ישלב הנדסת תהליכים, תכנון ובנייה של מודל דיגיטלי מאוחד לתחנת כוח גרעינית", אמר ולרי לימרנקו, מנהל החברה הרוסית.

"בעבר לא הייתה בעולם מערכת שיכולה לשלב באופן שקוף את העבודה של מתכננים ומהנדסי תהליכים ובנייה. עתה, עם פלטפורמת 3DExperience, יש לנו סביבה אינטגרטיבית עבור שיתוף פעולה. יישום CATIA ימכן גם את יצירת התיעוד ההנדסי וישרת כמקור של תהליך אופטימיזציית הבנייה של Multi-D. גלעד פרידמן, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל, מציין כי ניא"פ הינה החברה הראשונה שמפתחת מודל 3D דיגיטלי לניהול תחנת כוח גרעינית.

עכשיו רק נותר לראות מי ירכוש וישתמש במוצרים שאותם מפתחת החברה הרוסית - מאילו מדינות יגיעו הקונים ולאילו צרכים ישמשו הכורים.

מול סימני השאלה המרחפים מעל למדיניות הגרעין הרוסית, אין ספק שדסאו הצרפתית הצליחה לתפוס מקום מיוחד בשוק העולמי לתוכנות תיב"ם (תיכון בעזרת מחשב), ייצור ותיעוד אוטומטיים, הדמיה תלת-ממדית וסימולציה של תהליכים. החברה מוכרת פתרונות תיב"ם (תכנון וייצור באמצעות מחשב) בהיקף של כ-2 מיליארד יורו בשנה והיא יצרנית התוכנה השנייה בגודלה באירופה, אחרי SAP, במונחי מחזורי מכירות.

דאסו סיסטמס, חברת בת של דאסו תעופה, יצרנית המיראז' וכלי טיס רבים נוספים, נחשבת למובילה העולמית בתחום התיכנון, הייצור והמידול הממוחשב - כולל בשוק האמריקאי התחרותי. במיוחד דאסו תופסת בראש ליגת הספקיות של סביבות הנדסה אינטגרטיבית לתעשיות התעופה והחלל.