משרד גולדפרב-זליגמן מקים מחלקה לאיכות הסביבה

בראש המחלקה תעמוד עו"ד עידית רייטר שתצטרף כשותפה למשרד

כשנה וחצי לאחר שהודיעו משרדי גולדפרב וזליגמן על מיזוגם למשרד עורכי הדין הגדול בישראל, מודיע המשרד על הקמת מחלקה חדשה שתעסקו באיכות הסביבה. בראש המחלקה תעמוד עו"ד עידית רייטר שתצטרף כשותפה למשרד.

עו"ד רייטר החלה לעסוק בתחום המתפתח של איכות הסביבה עוד "כשהיה בחיתוליו" לפני כחמש עשרה שנה, במסגרת משרד עורכי הדין שבלת ושות'. במהלך העשור האחרון, הקימה רייטר ופיתחה את אחת המחלקות המקצועיות הבולטות בתחום זה, במסגרת משרדו של פרופ' יובל לוי ושות'. יחד עם עו"ד רייטר תצטרפנה למחלקה החדשה בגולדפרב שלוש עורכות דין אשר עבדו עימה.

תרומתה בתחום איכות הסביבה זיכתה אותה בהכרה ציבורית: בשנת 2007 נבחרה עו"ד רייטר על ידי מגזין 'דה מרקר' לאחת משבעת האנשים המובילים בתחום איכות הסביבה בישראל; ובשנת 2008 נבחרה על ידי מגזין 'פורבס ישראל' אחת מהאנשים המשפיעים בתחום איכות הסביבה.

עו"ד רייטר בעלת תואר ראשון במשפטים, מאוניברסיטת תל אביב (1996), ובעלת תואר שני במשפטים, בתוכנית מיוחדת לדיני איכות סביבה, מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון (די.סי) (2000). כחלק מתוכנית לימודיה עבדה עו"ד רייטר בסוכנות האמריקאית להגנה על הסביבה (USEPA).

עו"ד יודי לוי, השותף המנהל של משרד גולדפרב זליגמן, בירך על צירופה של רייטר למשרדו: "אני שמח על הצטרפותה של עידית, ומברך אותה ואת צוותה בברכת ברוכים הבאים לשורותינו. עידית הגיע להישגיה המקצועיים הבולטים בזכות חזון רחק-ראות והתמדה ללא ליאות בקביעת יעדיה ובהשגתם". לוי הוסיף: "התרשמנו עמוקות מפעילותה המקצועית הענפה ואנו בטוחים כי היא תהווה נדבך חשוב מאין כמוהו בחיזוק המשרד ובהשבחת השירות ללקוחותיו". עוד הוא ציין, כי הקמת המחלקה החדשה מיישמת את האסטרטגיה המקצועית של המשרד החותרת להרחבה ולהעמקה של תחומי התמחותו, תוך הקפדה על סטנדרטים מקצועיים גבוהים ביותר.

עו"ד יודי לוי מציין כי המחלקה החדשה תעניק ליווי שוטף לחברות בכל הנוגע לרגולציה סביבתית, לרבות סוגיות שעניינן שינוי אקלים, קיימות, אנרגיות מתחדשות, טכנולוגיות סביבתיות ועוד. כמו כן, תלווה המחלקה חברות ציבוריות ופרטיות בהטמעת מדיניות סביבתית נאותה, בשילוב מערכות לניהול סביבתי ובאכיפה פנימית. המחלקה תפעל בשיתוף פעולה עם מגוון המחלקות המקצועיות האחרות במשרד, לרבות המחלקות העוסקות בליטיגציה אזרחית ופלילית, באנרגיה ותשתיות, בתכנון ובניה, בעסקאות מקומיות ובינלאומיות, בנדל"ן, בבנקאות ועוד.

לדברי עו"ד רייטר "השנים האחרונות בתחום איכות הסביבה בישראל התאפיינו בהתפתחות ענפה ויוצאת דופן של רגולציה סביבתית חדשה, לצד עדכון חקיקה קיימת וקידום אכיפתה על ידי הרשויות ובראשן - המשרד להגנת הסביבה". לדבריה, "במקביל, ניכרת מגמת החמרה גם בתחום האכיפה והענישה הפלילית. כמו כן, מאז כניסתו לתוקף של חוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו-2006, נפתח השער להגשת תביעות ייצוגיות בגין מפגעים סביבתיים, וניכר גידול משמעותי במספר התובענות הייצוגיות המוגשות בתחום זה. למגמה כוללת זו השלכות מרחיקות לכת על סקטורים רבים במגזר העסקי".

איזה טיפול משפטי צריכות החברות הגדולות במשק בתחום איכות הסביבה?

רייטר: "בשלוש השנים האחרונות, ניתן להצביע על מגמת החמרה בדרישות הדיווח המוטלות על חברות בנושאים סביבתיים, על הטמעת עיקרון 'אחריות יצרן' מורחבת ועל שימוש גובר והולך בכלי אכיפה מנהליים ואזרחיים תוך החמרת הענישה והסנקציות נגד הפרת הוראות הדין. במצב זה, התנהלות נכונה ומושכלת של תאגידים מחייבת התנהלות צייתנית לדרישות של רגולציה סביבתית והתנהלות מניעתית פרו- אקטיבית, לצד אימוץ מדיניות של 'מעבר לרף הציות'. רציונל זה יעמוד בבסיס הליווי המשפטי של חברות מהמובילות במשק במסגרת פעילות המחלקה החדשה.

יצוין כי משרד פרופ' יובל לוי ושות', אותו עזבה רייטר, צירף באחרונה לשורותיו את עו"ד קובי בר-לב, כשותף וכראש המחלקה לאיכות הסביבה. טרם הצטרפותו למגזר הפרטי, שימש עו"ד בר-לב יועץ בכיר למנכ"לי המשרד להגנת הסביבה, ד"ר מיקי הרן ואלוף (במיל') שי אביטל. לפני כן שימש יועץ משפטי בלשכה המשפטית של המשרד לאיכות הסביבה.