"ארץ נהדרת" חוזרת

מהמעט שדלף החוצה עד כה מהאולפן, יש בהחלט למה לחכות

"ארץ נהדרת", יום ב' 21:00, ערוץ 2 קשת

את הדימוי הטוב ביותר למה שיקרה, החל מהערב (ב'), בעונה החדשה של תוכנית הסאטירה החשובה ביותר בישראל, אפשר למצוא דווקא אצל המתחרים מרשת: בפתיחת העונה (המוצלחת מאוד, הן מבחינת התוכן, הן מבחינת אחוזי הצפייה), של "מצב האומה" דימה המנחה, ליאור שליין, ברגע של כנות, את תוכניתו ל"התזמורת של הטיטאניק", רצה לומר, מאחר שאין לנו סיכוי אמיתי להשפיע על מהלך העניינים, נמשיך להתבדח עד שנשקע כולנו למצולות.

על אותו הגשר שניצב הקברניט שליין, יצטופפו החל מהערב גם הכוכבים המוכשרים של "ארץ נהדרת". בצד הזכות של אחת ההפקות המושקעות ביותר בתולדות הטלוויזיה בישראל, אפשר למנות את העובדה שמאז שלישיית "הגשש החיוור", לא נצפתה כאן עוד חבורה שהצליחה להכניס לתוך הפנתיאון הישראלי גלריה כזאת של דמויות וביטויים.

בעזרת הכישרון של משתתפיה והפקה בסטנדרטים שטרם הכרנו כמותם (האיפור של הדמויות, מושאי החיקויים, הוא רמה בפני עצמה בטלוויזיה בישראל), הפכה "ארץ נהדרת" למדורת השבט. אלא שאותו השבט, אלליי, מסיים את הצפייה בה בכיבוי צופי והולך לעסוק בענייניו, בלי שתודעתו השתנתה ולו בפסיק קטן מזו שהייתה קודם לצפייה.

הופעה של האקס

אם לא התכנים, מי שכן הצליחו היו כוכבי ההפקה: איל קיציס מככב בפרסומות לחברת תקשורת גדולה, טל פרידמן מסביר על איכות הסביבה, שני כהן מופיעה בסיוטי הלילה של לשכת סוכני הביטוח, אלי ומריאנו עובדים בדואר. עיני אינה צרה חלילה בפרנסתם של הטאלנטים, אבל השאלה שראויה להישאל היא האם ממרומי אולימפוס הטאלנטיות והסלבריטאות, אפשר בכלל עוד ליצור סאטירה?

שינוי מבורך בעונה הנוכחית הוא הצטרפותה של ליאת הר-לב המוכשרת ("רמזור", "הפרלמנט"), לצוות. שינוי מינורי נוסף יהיה בהופעת אורח (חד-פעמית, הערב בלבד), של האקס המיתולוגי של התוכנית, אסי כהן, בתפקיד איווט ליברמן. בנוסף נרשמת פנייה לצופים הצעירים חובבי סרטוני היוטיוב וסדרות הרשת, באמצעות סדרה קצרצרה שתהיה חלק מובנה מ"ארץ נהדרת" של העונה.

מהמעט שדלף החוצה עד כה מהאולפן, יש בהחלט למה לחכות. אנחנו נצפה ונצחק בפה מלא, כלומר, עד לרגע שבו ניזכר במשל הטיטאניק של שליין: ביום בהיר כבר אפשר לראות את קצה הקרחון.