שטייניץ: "אם ננהג באחריות, כנראה שלא יוטלו מסים"

שר האוצר שטייניץ בראיון לגל"צ: "צריך לקצץ 14 מיליארד שקל מהתקציב וזו משימה קשה, אבל אני עושה את זה כבר 4 שנים" ■ "זה לא בלתי סביר שאהיה גם שר האוצר הבא; מבחינתי היה עדיף שכל מפלגות השמאל יתאחדו"

"אם ננהג באחריות כלכלית ותהיה מנהיגות חזקה בשנים הקרובות בראשות ממשלת נתניהו, כנראה שלא נצטרך להטיל מסים חדשים באופן משמעותי ב-2013", כך אומר היום (ד') שר האוצר יובל שטייניץ בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל. הדברים של שטייניץ, נציין, באים בניגוד לרוב ההערכות של כלכלנים ומומחי מס שסבורים כי המסים החדשים יבואו גם יבואו מיד לאחר סיום הבחירות בינואר 2013.

שטייניץ אמר כי "יש צורך לקצץ 14 מיליארד שקל מהתקציב וזו משימה קשה, אבל אני עושה את זה כבר 4 שנים, ובכל מקרה מדובר בקיצוץ התוספת. יש עוד הרבה עבודה, אבל אנחנו עשינו צעדים בכיוון ב-4 השנים האחרונות לשיפור המצב הכלכלי של המדינה ושל האזרחים".

שר האוצר התייחס גם לתחזיות הצמיחה המעודכנות של בנק ישראל (צפי לצמיחה של 3.8% ב-2013 כולל הגז מ"תמר"), ואמר כי "הרבה מזה תלוי אם תהיה לישראל מנהיגות חזקה וממשלה חזקה. בישראל יש תרבות של פיצול כוחות כבר הרבה שנים, וזה קשקוש - מבחינתי היה עדיף שכל מפלגות השמאל יתאחדו".

שטייניץ התייחס גם לדברי אריאל אטיאס (ש"ס) באשר ל"מלחמה" על תיק השיכון, ואמר כי מבחינתו ומבחינת הליכוד, "המלחמה היא לא על תיק, המלחמה היא להאיץ את בניית הדירות החדשות ולמצוא פתרונות לשוק הדיור.

"אריאל אטיאס בנה - הממשלה שלנו בנתה הרבה", אמר שטייניץ. "אני רוצה להזכיר כי מי שהביא את הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל זה ממשלת נתניהו - ש"ס התנגדה. מי שהביא את ועדת ומסקנות טרכטנברג - זה ממשלת נתניהו - ש"ס התנגדה".

לדברי שטייניץ, "אנחנו שומעים בתקופה האחרונה הרבה גורמים מהקשת הפוליטית אומרים 'תתמכו בנו - ואנחנו נתמוך בנתניהו'. אז אני רוצה להדגיש - מי שרוצה ממשלה ומנהיגות חזקה שיכולה להזיז דברים צריך לתמוך בנתניהו ישירות ולא בעקיפין".

שטייניץ נשאל אם הוא רוצה להיות גם שר האוצר בממשלה הבאה, ואמר כי "קודם ננצח בבחירות ואח"כ נחלק תיקים, וזה לא בלתי סביר שאהיה גם שר האוצר הבא".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' דיברה מיד לאחר שר האוצר ואמרה כי "בדברי שטייניץ לא נאמרה ולו מילה אחת נכונה. בליכוד משליכים כעת את עליית מחירי הדירות על השר אטיאס לאחר שהם הובילו ביחד רפורמות שגויות. אי השוויון גדל, מקומות התעסוקה הצטמצמו ולא גדלו, הבטחון התעסוקתי לא השתפר, מחירי המזון והדיור לא ירדו. אין מילה אחת נכונה שנאמרה מפי שטייניץ".